کد مطلب: 

294322

ماجرای هک شدن وزارت دفاع بریتانیا چیست؟ اسکای نیوز می‌گوید کار چین است!

در پی انتشار گزارش‌های مبتنی بر هک شدن وزارت دفاع بریتانیا، اسکای‌نیوز بریتانیا گزارش داده که دولت چین این وزارت‌خانه را هک کرده است؛ اگرچه دولت چین این ادعا را رد کرده است.
ماجرای هک شدن وزارت دفاع بریتانیا چیست؟ اسکای نیوز می‌گوید کار چین است!

به گزارش سیتنا، صبح سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت)، گزارش‌ها حاکی از این است که وزارت دفاع بریتانیا هک شده و اطلاعات پرسنل نظامی به دست هکر‌ها افتاده است.

در این گزارش‌ها آمده که هکرها به سیستم‌های حقوق و دستمزد کارمندان وزارت دفاع بریتانیا نفوذ و به اطلاعات شخصی مقامات وزارتخانه، افراد فعلی و کهنه سربازان از جمله نام و مشخصات بانکی آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

در همین راستا، بی‌بی‌سی همچنین با تایید این خبر در گزارش خود نوشت: «هنوز معلوم نیست که کدام شخص یا گروهی پشت این هک گسترده بوده و هدف از آن چیست اما گمان می‌رود در بخش کوچکی از اطلاعات هک شده، آدرس شخصی نظامیان هم لو رفته باشد.»

اسکای نیوز می‌گوید این حمله کار چین است!

اسکای‌نیوز بریتانیا همچنین امروز در گزارشی اختصاصی به نقل از چند نماینده پارلمان، از چند مورد حمله سایبری «دولت چین» به وزارت دفاع بریتانیا خبر داده است.

در این گزارش اختصاصی آمده است: «این حمله سایبری سیستم حقوق و دستمزد نیرو‌های خدمات فعلی و برخی کهنه‌سربازان را هدف قرار داده و اسامی و مشخصات بانکی افراد افشا کرده است.»

در این گزارش آمده است که تعداد اسامی و اطلاعات بانکی به سرقت رفته، نامعلومی است.»

در زمان انتشار گزارش اسکای‌نیوز بریتانیا دولت بریتانیا در مورد این حمله چیزی نگفته است، اما این رسانه بریتانیایی اعلام است که این حمله کار دولت چین است.

«توبیاس الوود»، نماینده محافظه کار و سرباز سابق، به اسکای نیوز گفت: «چین احتمالا به افراد آسیب پذیر از لحاظ مالی نگاه می‌کند که ممکن است در ازای پول نقد کاری انجام دهند.»

یعنی بر اساس اظهارات این مقام بریتانیایی چین در صدد شناسایی سربازانی بوده که به‌لحاظ مالی آسیب‌پذیر هستند و در ازای دریافت پول، با پکن همکاری کنند.

بریتانیا حمله سایبری به وزارت دفاع این کشور را تایید کرد

«مل استراید»، وزیر کار و امور بازنشستگی، در گفت‌وگو با خبرنگاران این کشور گفته است که این حمله به یک بانک اطلاعاتی وابسته به وزارت دفاع کشورش صورت گرفت و برای جلوگیری از سرقت اطلاعات، اکنون از مدار خارج شده است.

وی افزود: «این یک بانک اطلاعاتی رده سوم است، نه بانکی که مستقیما توسط وزارت دفاع اداره می‌شود. با این حال نمایندگان وزارت دفاع آنجا هستند تا خدمات پشتیبانی ارائه کنند.»

این مقام دولت بریتانیایی گزارش شبکه خبری اسکای درباره نقش چین در این حمله را تایید نکرده اما گفته است که که وزیر دفاع کشورش توضیحات تکمیلی را ارائه خواهد کرد.

واکنش چین چه بود؟

وزارت خارجه چین، گزارش اسکای را رد و تصریح کرده است که با هرگونه حمله سایبری «قویا مخالف» است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-07 19:24

افزودن دیدگاه جدید