کد مطلب: 

286934

دستیار بیل گیتس در بین ده ثروتمند اول دنیا قرار گرفت

در اتفاقی عجیب، نام استیو بالمر، دستیار سابق بیل گیتس در کمپانی مایکروسافت، با ۱۱۵ میلیارد دلار سرمایه، پشت سر رییس سابقش در فهرست ده نفر اول ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.
 بیل گیتس

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، به گفته فوربز، استیو بالمر که در سال ۱۹۸۰ به عنوان دستیار شخصی بیل گیتس در کمپانی مایکروسافت مشغول به کار شد، در ابتدا ۵۰ هزار دلار حقوق سالیانه و ۱۰ درصد از سود شرکت، درآمد او بود.

بالمر که در سال ۲۰۰۰ به سمت مدیرعاملی کمپانی درآمد، رفته‌رفته با زیاد شدن سود شرکت، بخش کوچکی از سهام مایکروسافت را خرید و در سال ۲۰۱۴ با ۳۳۳ میلیون سهم یا به عبارتی چهار درصد از کل سهام کمپانی، بازنشسته شد.

با ورود موفق مایکروسافت به عرصه هوش مصنوعی، سهام این شرکت ۳۸ درصد افزایش یافت و در پی آن، ثروت بالمر نیز تنها در سال جاری با حدود ۲۹ میلیارد دلار افزایش، به ۱۱۵ میلیارد دلار رسید.

نکته عجیب و قابل توجه این است که ثروتمندترین افراد جهان نظیر ایلان ماسک، جف بیزوس، برنارد آرنوو دیگران ثروت خود را براساس تأسیس شرکت‌ها یا خرید سهام هنگفت کسب کرده‌اند، اما بالمر نه مؤسس مایکروسافت بوده و نه مدیرعامل فعلی این شرکت است.

در حال حاضر استیو بالمر با ۱۱۵ میلیارد دلار سرمایه، تنها شش میلیارد دلار با رییس سابق خود بیل گیتس اختلاف دارد و در فهرست ده نفر اول ثروتمندترین افراد جهان که از سوی بلومبرگ منتشر شده پشت سر رییس قرار گرفته است. بالمر درحال‌حاضر از وارن بافت، لری پیج، مارک زاکربرگ و سرگی برین هم ثروتمندتر است.

اگر بالمر واقعاً بتواند بیل گیتس را پشت‌سر بگذارد و به‌فردی ثروتمندتر از او تبدیل شود، موردی بسیار نادر به‌حساب می‌آید؛ زیرا این اولین بار است که یک کارمند از بنیانگذار شرکتش ثروتمندتر می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-02 08:39

افزودن دیدگاه جدید