کد مطلب: 

294349

ببینید| وزیر ارتباطات: بیش از یک سوم کشور تحت پوشش پروژه فیبرنوری قرار گرفته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن اشاره به تلاش های وزارت ارتباطات برای آماده سازی زیرساخت های ارتباطی با کیفیت برای مردم، از افزایش 90 درصدی ظرفیت شبکه انتقال کشور و افزایش ظرفیت IP کشور خبر داد و گفت که تاکنون بیش از یک سوم کشور تحت پوشش پروژه فیبرنوری قرار گرفته اند.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه هیات دولت امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از یک سوم کشور تحت پوشش پروژه فیبرنوری قرار گرفته است و در سفر رییس جمهور به استان قم، شهر قم و شش شهر دیگر استان قم تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: با اضافه شدن قم، آمار تحت پوشش فیبرنوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می رسد.

وزیر ارتباطات، گفت: امسال حداقل آمار تحت پوشش فیبرنوری به ۱۴ میلیون خانوار در کشور خواهد رسید و سال آینده کل شهرهای کشور را تحت پوشش قرار می دهیم.

وی، افزود: در بحث توسعه ارتباطات موبایلی، نسل پنجم را در دستور کار قرار داده ایم و هفته آینده تعداد سایت های نسل پنجم کشور را به بیش از 1500 سایت برسانیم که هدف گذاری ما برای امسال پوشش 10 درصدی است و تعداد سایت ها به بیش از 5 هزار می رسد.

زارع پور افزود: در شبکه مادر مخابراتی کشور شاهد توسعه شتابانی هستیم و ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت 31 و نیم ترابیت بر ثانیه بوده که الان به بیش از 60 ترابیت بر ثانیه رسیده است که بیش از 90 درصد افزایش داشته و نزدیک به 80 درصد آن از محصولات ایرانی استفاده شده است و تجهیزات انتقال نوری پرسرعت توسط دانشمندان خودمان انجام شده و ظرفیت IP کشور هم افزایش یافته از 28 ترابیت بر ثانیه به 55 ترابیت ثانیه رسیده و ظرفیت پهنای باند کشور دو برابر شده و عظم خود را جمع کردیم که پر شتاب زیرساخت ارتباطی کشور را با کیفیت برای مردم آماده سازیم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-08 10:48

افزودن دیدگاه جدید