فرصت های ارزشمند و کلیدی سیمرغ را از آن خود کنیم!
عضو کمیتهی راهبردی پروژهی تغییر و تحول در شرکت مخابرات ایران، گفت: تحقق سیمرغ، مسوولیت همه است. به دنبال اینکه چه کسی باید استراتژیها را اجرا کند، نباشید. باید چشم اندازمان را بسازیم.
به گزارش سیتنا، رسول سراییان که در سمینار سیمرغ اول در خصوص تدوین استراتژی، انتخاب یا الزامی برای ادامه حیات در محیط رقابتی، سخن میگفت، اظهار داشت: همسویی، هماهنگی و اعتقاد قلبی برای تحقق چشم انداز و پیاده سازی استراتژی، به عنوان تکلیف همه، یک الزام است.
وی با تاکید بر اینکه "سیمرغ به شما بستگی دارد "، اظهار داشت: تعهد ، ذهنیت باز ، قطعیت ، نظم و روحیه تیمی و متولی بودن ، شاخص های کلیدی موفقیت در این پروژه است.
سراییان همچنین تاکید کرد: تدوین استراتژی، تنها سهم 5 درصدی از یک پروژه را دارد که با 95 درصد سهم اجرا، می توان آن را محقق کرد.
وی مفهوم ، ماهیت و درونمایه استراتژی را با الهام گرفتن از کتاب مرحوم دکتر غفاریان ، چنین ارایه کرد: مفهوم استراتژی زاییده فضای رقابتی و محدودیت منابع است. درونمایه استراتژی، فرصتها هستند که با تشخیص آنها و تمرکز منابع در جهت تحقق منافع نهفته در فرصت ها، به دست میآیند.
سراییان در پایان تاکید کرد که فرصت های ارزشمند و کلیدی سیمرغ را از آن خود کنیم و به جای منتظر فرصت بودن به دنبال شناسایی و تسخیر آنها باشیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید