مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفتوگو با سیتنا: با بهینه سازی برآیندها تاکنون 300 میلیون دلار درآمد داشتیم
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: با بهینه سازی برآیندها در قالب قرارداد 40 تا 50 میلیون دلاری با مشاوران خارجی تا پایان سال 91، تا به الان، حدود 300 میلیون دلار درآمد کسب کرده ایم.
مهندس "مظفر پوررنجبر" در گفتوگو با خبرنگار سیتنا "citna.ir" در خصوص استفاده از مشاوران خارجی در شرکت مخابرات ایران، گفت: فلسفهی مشورت و بکارگیری مشاور در مکتب ما وجود دارد و توصیه شده است که باید همهی اقوال را بشنویم و با همه مشورت کنیم، اصل مشورت اشکال ندارد و توصیه هم میشود، ولی برای ما مشورت ضرورت دارد.
پوررنجبر تاکید کرد: بارها توضیح دادم بحث فرایند خصوصی سازی در مقوله و حوزهای به نام شرکت مخابرات با این گستردگی در هیچ جا تجربه نشده است. ما نمیتوانیم به تنهایی با مسائلی که در مخابرات وجود دارد مواجه شویم. بحث خصوصی سازی و حرکت حوزهای که تمام ارکان، فرایندها، مدیریت و تفکرش بیش از 30 سال دولتی بوده را نمیتوان به یکباره در حوزهی خصوصی و رقابتی وارد کرد.
وی در ادامه گفت: با توجه به رشد تقاضای مشتری و وجود رقابت در بازار و تکنولوژی، به تنهایی نمیتوان تنها با مبانی نظری پیروز شد؛ بنابراین باید راه میانبر را انتخاب کنیم و افرادی که در این زمینه و در حوزههای مختلف تجربه دارند را نه تنها با مشورت بلکه رادیکال تر از آن بکار بگیریم، تا در خط تولید فکر ما وارد شوند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامهی گفتوگو با خبرنگار سیتنا توضیح داد: این برآیند در خروجی ما شتاب تحول را بسیار زیاد کرده، ما تا پایان سال 91 تقریبا بین 40 تا 50 میلیون دلار قرارداد مشاوره داریم که از بهینه سازی برآیندها از طریق مشاوره تا به الان، حدود 300 میلیون دلار درآمد کسب کردهایم. به عنوان نمونه در همراه اول فقط با یک مقولهی مشورتی با وجودیکه 4-5 میلیون دلار هزینه در خصوص بازاریابی و کمپین داشتیم، تعدادی بالغ بر 6 میلیون مشترک فعال جذب کردیم، که اگر این مشترکان را با درآمد میانگین ماهانه 10 هزار تومان در نظر بگیریم سود بالایی نصیب مخابرات شده است.
پوررنجبر در پایان تاکید کرد: این شرکت در عرصهی مدیریت و ادارهی شرکت از صدر آن تا به ذیلش، همواره با مشاوره پیش رفته است. در مقولهی مشورت، لازم نیست مشاور متخصص تر از ما باشد چون به عنوان یک عنصر بیرونی دغدغه های سازمانی یک مدیر داخلی را ندارد، مشغلهی فکری در رابطه با هزینهها و عملکردها را ندارد، لذا دریچه را با چشم دیگری میبیند و نگاه مسوولیت سازمانی را ندارد، بنابراین با آزادی فکری که دارد موفقتر عمل میکند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید