برای ثبت شکایت از سرویس دهندگان حوزهی ICT چه باید کرد؟
کاربران حوزهی ICT برای ثبت شکایاتشان از سرویس دهندگان این حوزه باید به سامانهی دریافت، ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزهی سرویسهای فناوری اطلاعات، ارتباطات و رادیویی به آدرس http://complaint.cra.ir مراجعه کنند.
به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، در راستای پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فنآوری اطلاعات و رادیویی و به استناد تفاهمنامهای که بین سازمان تنظیم مقررات، پلیس فتا، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فنآوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان نظام صنفی رایانهای مبادله شد، پیش از این، سامانهای تشکیل شده است.
این سامانه بر اساس اطلاعات اولیهی ثبت شده توسط کاربر و وظایف قانونی هر دستگاه، کاربر را به مبدا اصلی رسیدگی کننده به شکایت هدایت خواهد کرد.
مراحل ثبت و پیگیری شکایت در این سامانه به شرح ذیل است:
1- ابتدا باید به پایگاه اینترنتی اپراتور سرویس دهندهی خود مراجعه و نسبت به تنظیم شکایت، دریافت کد رهگیری و پیگیری مراحل رسیدگی اقدام نمائید.
2- چنانچه پس از گذشت مدت 14 روز از اپراتور سرویس دهندهی خود پاسخی دریافت ننموده و یا پاسخ دریافتی مورد قبول شما واقع نشد، شما میتوانید با مراجعه به این سامانه و ارائهی کد پیگیری که از پایگاه اینترنتی اپراتور خود دریافت نمودهاید، نسبت به تنظیم شکایت اقدام نمائید.
3- برحسب نوع و موضوع شکایت که شما در این سامانه انتخاب مینمائید، شکایت شما به مناطق هفت گانهی سازمان تنظیم مقررات و یا یکی از اعضاء تفاهم نامه که صلاحیت رسیدگی به شکایت شما را دارند ارسال میگردد.
4- شما همواره میتوانید با وارد نمودن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری شکایت این سامانه نسبت به آگاهی از نتیجه شکایت خود اقدام نمائید.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید