کدخبر :309173 پرینت
26 مهر 1403 - 15:47

قیمت آیفون 16 معادل چند روز درآمد متوسط است؟ + اینفوگرافی

در حالی که قیمت آیفون ۱۶ مدل ۱۲۸ گیگابایت حدود 800 دلار می‌باشد، مردم قطر تنها با درآمد پنج روز کار خود می‌توانند این گوشی را خریداری کنند. در عربستان سعودی، شهروندان باید تقریباً ۱۳ روز از حقوق خود را برای خرید آیفون ۱۶ کنار بگذارند. اما مردم ترکیه با تقریباً دو ماه حقوق خود می‌توانند یک گوشی آیفون ۱۶ خریداری کنند و شهروندان پاکستان باید نزدیک به یک سال کار کنند تا بتوانند آن را تهیه کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در جهان امروز اینترنت و گوشی‌های هوشمند به یکی از نمادهای اصلی پیشرفت اقتصادی و توسعه فناورانه تبدیل شده‌اند. در همین حال کاربران اینترنت تمایل دارند که جدیدترین گوشی هوشمند را در اختیار داشته باشند.

در حالی که قیمت آیفون ۱۶ مدل ۱۲۸ گیگابایت حدود 800 دلار می‌باشد، مردم قطر تنها با درآمد پنج روز کار خود می‌توانند یک دستگاه آیفون ۱۶ خریداری کنند. قطر همچنین در این مقایسه یکی از بالاترین قدرت‌های خرید آیفون ۱۶ در جهان را نیز دارد.

در عربستان سعودی، شهروندان باید تقریباً ۱۳ روز از حقوق خود را برای خرید آیفون ۱۶ کنار بگذارند.

از آنجا که تورم بالا در ترکیه، مشکلات اقتصادی فراوانی را ایجاد کرده است، مردم این کشور با تقریباً دو ماه حقوق خود می‌توانند یک گوشی آیفون ۱۶ خریداری کنند.

این کالا در پاکستان تقریباً غیرقابل‌دسترس است و شهروندان پاکستان باید نزدیک به یک سال کار کنند تا بتوانند آن را تهیه کنند.

بر همین اساس، قدرت خرید آیفون ۱۶ در کشورهای هند، مصر و لبنان هم ضعیف‌ است.

ایفون 16

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.