کدخبر :308816 پرینت
19 مهر 1403 - 09:45

انیمیشن ربات وحشی؛ برنده احتمالی اسکار امسال

ربات وحشی، انیمیشن جدیدی است که بلافاصله پس از پخش به یک اثر کلاسیک تبدیل شده و ممکن است برنده احتمالی جایزه اسکار انیمیشن امسال شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، «ربات وحشی»، انیمیشن جدید کمپانی «دریم‌وورکس»، که هم‌اینک در سینماهای آمریکا روی پرده است، بلافاصله پس از پخش به یک اثر کلاسیک تبدیل شده است، و به احتمال زیاد برنده احتمالی جایزه «اسکار» انیمیشن امسال شود.

این فیلم داستان رباتی به نام «رازوم یونیت 7134» را روایت می‌کند، که یک ربات دستیار خانگی است که در حال انتقال به صاحب جدیدش است، اما در اثر طوفان در جزیره‌ای دورافتاده و غیرمسکون سقوط می‌کند.

راز در ابتدا فقط یک ماشین است که بر اساس منطقِ انجام وظایف برنامه‌ریزی‌شده عمل می‌کند، و تقریبا مشابه «آلِکسا»ی آمازون است. با این حال، وقتی راز با حیات وحش جزیره تعامل می‌کند، برنامه‌نویسی او شروع به تغییر می‌کند و درک او از احساسات و ارتباطات انسانی به تدریج آشکار می‌شود.

ربات وحشی که بر اساس مجموعه کتاب‌های پیتر براون ساخته شده، هم داستانی جذاب درباره بقا و هم کاوشی در رشد عاطفی است. هنگامی که راز با موجودات جزیره روبرو می‌شود، به شکلی غیرمنتظره سرپرستی یک تخم غاز را بر عهده می‌گیرد، که در نهایت به جوجه‌ای تبدیل می‌شود که راز را مادر خود می‌داند.

سبک انیمیشن ترکیبی از واقع‌گرایی و امپرسیونیسم است که زیبایی جزیره را برجسته می‌کند و حرکات مکانیکی راز که به مرور تکامل می‌یابد را به تصویر می‌کشد. صداپیشگی قوی بازیگران به شخصیت‌ها عمق می‌بخشد، به‌ویژه زمانی که راز یاد می‌گیرد احساساتی که برای درک آنها برنامه‌ریزی نشده را بپذیرد.

همزمان با پیشرفت داستان، پیدا شدن سر و کله ربات دیگری که برای بازگرداندن راز فرستاده شده است، چالش‌های بیشتری پیش روی او قرار می‌دهد، و سفر آفاق و انفس او را به اوج دراماتیک و احساسی خود می‌رسد.

در نهایت، ربات وحشی به تأملی عمیق در عشق، رشد و پیچیدگی ارتباطات انسانی تبدیل می‌شود و جایگاه خود را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های انیمیشنی امسال تثبیت می‌کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.