کدخبر :306174 پرینت
28 مرداد 1403 - 13:45

ریاضی: فرآیند اجرایی وزیر ارتباطات آینده برای تحقق برنامه‌ها بسیار حائز اهمیت است

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران گفت: برنامه دکتر هاشمی در وزارت ارتباطات باید این باشد که به چه طریقی و با چه تمهیداتی می‌تواند برنامه‌های ارائه شده در مجلس را به پیش ببرد و به مرحله اجرا برساند، لذا همه این موضوع را انتظار دارند و فرآیند اجرایی وزیر ارتباطات آینده بسیار حائز اهمیت است.

متن خبر

مهندس حسین ریاضی، رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در ارزیابی برنامه‌های ارائه شده توسط دکتر سیدستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه رای اعتماد در مجلس، اظهار کرد: نکته‌ای که شاید برخی به آن توجه نداشته باشند، این است که برنامه وزارت ارتباطات مشخص است و باید بر وفق برنامه پنج ساله هفتم و سند چشم انداز 1404 دنبال شود.

وی، ادامه داد: برنامه دکتر ستار هاشمی باید این باشد که به چه طریقی و با چه تمهیداتی برنامه‌های مذکور را به پیش ببرد و به مرحله اجرا برساند، لذا همه این موضوع را انتظار دارند و فرآیند اجرایی وزیر ارتباطات آینده بسیار حائز اهمیت است.

ریاضی، افزود: به طور مثال موضوع تعرفه‌ها، درآمد اپراتورها و توسعه فیبرنوری مورد بحث است، اما اینکه وزیر ارتباطات آینده با چه تمهیداتی و با چه منابعی آن اقدام را به پیش ببرد، جای خالی آن احساس می‌شود؛ یا به عنوان مثال باید اصلاحاتی در دسترسی کاربران به اینترنت و فیلترینگ رخ دهد، اما این برنامه نیست، بلکه هدف است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: برنامه برای این اهداف است که باید از چالش‌ها به اهداف برسیم و این موضوعیت دارد، به طور مثال دکتر زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم پوشش فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را برای هشت میلیون خانوار برقرار کرد، اما اتصال آنگونه که باید پیش نرفت و علت آن می‌تواند کافی نبودن منابع، درآمد اپراتورها و... باشد؛ شاید آمار پوشش فیبرنوری غیرواقعی بوده است و باید اصلاح شود که البته این موضوعات تنها به وزارت ارتباطات مرتبط نیست و وزرای دیگر وزارت‌خانه‌ها نیز به کاهش نرخ ارز و تورم و... تاکید دارند که تمامی این موارد چالش است و نحوه مواجهه با آنها با اهمیت است.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.