کدخبر :285673 پرینت
08 مهر 1402 - 12:34

شکایت نهاد آمریکایی از تسلا به دلیل بی‌توجهی به تبعیض نژادی

کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر که مسئول اجرای قوانین حقوق مدنی و مقابله با تعبیض است، از شرکت تسلا به خاطر عدم توجه به حقوق چندین کارمند آفریقایی‌تبار شکایت کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل رویترز، یک نهاد دولت فدرال در آمریکا که مسئول اجرای قوانین حقوق مدنی و مقابله با تعبیض است، از شرکت تسلا سازنده خودروهای الکترونیک به خاطر عدم توجه به حقوق چندین کارمند آفریقایی‌تبار شکایت کرد.

کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر در شکایت خود گفته موارد تبعیض در مرکز تسلا در ایالت کالیفرنیا از سال ۲۰۱۵ تاکنون روی داده و برخی از این کارگران به طور مرتب تحت تبعیض قرار گرفته‌اند. به نوشته این نهاد، شرکت تسلا نتوانسته عادلانه به شکایت تبعیض علیه این کارمندان رسیدگی کند.

شرکت تسلا که ایلان ماسک مدیر آن است، پیشتر اعلام کرده بود که هرگونه تبعیض نژادی را تحمل نمی‌کند و شکایت کارمندان در این مورد را جدی می‌گیرد. این شرکت به درخواست رویترز برای شکایت نهاد ئی‌ئی‌اُسی واکنشی نشان نداد.

نهاد ئی‌ئی‌اُسی در ایالات متحده یک سازمان فدرال است و به تحقیق و رسیدگی به شکایات درباره تبعیض‌های نژادی، مذهب، قومیتی و معلولیت جسمی می‌پردازد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.