کدخبر :285570 پرینت
05 مهر 1402 - 13:25

اینفوگرافیک | فروش آیفون ۱۵ در بازار ایران تا دو برابر قیمت جهانی، همراه با ممنوعیت‌ها

با عرضه جدیدترین مدل گوشی‌های اپل، هم اینک قیمت آیفون ۱۵ پرومکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در بازارهای جهانی حدود ۱۲۰۰ دلار (کمتر از ۶۰ میلیون تومان) است، اما این گوشی در بازار ایران با قیمت حداقل ۹۵ میلیون معامله می‌شود؛ حال آنکه واردات مدل‌های آیفون ۱۴ به بالا به ایران به هر روش گمرکی و مسافری ممنوع است و این مدل‌ها ثبت سفارش و رجیستر نمی‌شوند، اما این گوشی‌ها به صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند و به فروش می‌رسند.

متن خبر

به گزارش سیتنا،  اگرچه هم اینک قیمت آیفون ۱۵ پرومکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در بازارهای جهانی حدود ۱۲۰۰ دلار (کمتر از ۶۰ میلیون تومان) است، اما این گوشی در بازار ایران بسیار گران‌تر معامله می‌شود.

بر اساس گزارش‌های میدانی از بازار موبایل تهران، فروشنده‌های موبایل این گوشی جدید اپل را حداقل ۹۵ میلیون قیمت‌گذاری کرده و به مشتریان خود می‌فروشند.

در حال حاضر در وب‌سایت اپل مدل معمولی آیفون ۱۵ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ۷۹۹ دلار، مدل پرو ۱۲۸ گیگابایتی ۹۹۹ دلار و پرومکس ۲۵۶ گیگابایتی ۱۱۹۹ دلار قیمت دارد.

با این حال از آن‌جایی که آخرین مدل مورد تایید گوشی اپل در ایران به منظور ثبت سفارش و رجیستری آیفون ۱۳ است و واردات مدل‌های آیفون ۱۴ به بالا به ایران به هر روش گمرکی و مسافری ممنوع است و رجیستر نمی‌شود، این گوشی‌ها به صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند و به فروش می‌رسند.

به همین دلیل، در‌ محاسبه قیمت این گوشی‌ها دیگر هزینه‌هایی نظیر تعرفه گمرکی، رجیستری و … اضافه نمی‌شود.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.