کدخبر :283318 پرینت
08 مرداد 1402 - 08:44

رشد ۱۷ درصدی تعداد تراکنش‌های خودپردازهای پست بانک در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل پست بانک گفت: در سال مالی گذشته با اینکه در تعداد افزایش خودپردازها تنها سه درصد رشد داشته‌ایم ولی تعداد تراکنش‌های خودپردازها ۱۷ درصد رشد کرده است که نشان می‌دهد بانک به افزایش کیفیت خدمات این بخش توجه ویژه‌ای دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مجمع عمومی عادی سالیانه پست بانک ایران، با حضور مدیرکل دفتر امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیر عامل، اعضای هیات مدیره‏، نمایندگان سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس مستقل، بازرس قانونی و با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی به صورت حضوری و آنلاین در سالن اجتماعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و پس از ارائه گزارش توسط مدیرعامل پست بانک، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

مدیر عامل پست بانک در این جلسه با تاکید بر اینکه با اشاره به اینکه از سال 98 تاکنون عملکرد سود بانک قبل از کسر مالیات رشد بالایی داشته است، تصریح کرد: در سال 1401 سود بانک به رقم 29 هزار و 323 میلیارد ریال رسیده است که رشد 117 درصدی را نسبت به سال مالی 1400 رقم زده است.

بهزاد شیری با بیان اینکه منابع بانک در سال گذشته رشد قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، گفت: در سال گذشته منابع بانک 64 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 31 درصدی افزایش منابع صنعت بانکداری کشور، رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه این بانک 403 شعبه در سراسر کشور دارد، تصریح کرد: بر اساس اساسنامه جدید، یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده، اجازه تاسیس شعبه، در شهرستان‌هایی است که با توجه به دارا بودن پتانسیل مطلوب بانکی فاقد شعبه پست بانک هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۷۸۵ باجه بانکی روستایی در سراسر کشور به روستاییان خدمات بانکی ارائه می‌دهند، افزود: نزدیک به ۲۵۰۰ باجه بانکی روستایی مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده‌اند و دارای شناسنامه مشخص و ثبت شده‌ هستند.

شیری با اشاره به اینکه پست بانک در حوزه بانکداری الکترونیک به عنوان یکی از درگاه‌های کم هزینه به مردم خدمت ارائه می کند، تصریح کرد: افزایش این درگاه‌ها در برنامه‌های بانک بوده است و در تعداد خودپردازها، هم رده با چهار بانک بزرگ کشور هستیم و در حال حاضر بیش از 3500 خودپرداز فعال در سراسر کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه بررسی‌ها نشان داده بیش از 80 درصد عملیاتی که خودپردازها انجام می‌دهد بدون دریافت پول نقد بوده و می‌تواند از طریق دستگاه‌‌های غیرنقدی (Cash Less) انجام شود، افزود: یکی از راهبردهای بانک توسعه این دستگاه‌ها است که بتوانیم نیازهای مشتریان را با هزینه کمتری برآورده کنیم و بر این اساس تعداد دستگاه‌‌های غیرنقدی (Cash Less) بانک با رشدی 154 درصدی از 70 دستگاه در سال 1400 به 178 دستگاه در سال 1401 افزایش یافته و همچنین تعداد پایانه‌های فروشگاهی نیز 25درصد، طی سال مالی 1401 رشد داشته‌اند.

مدیرعامل پست بانک با بیان اینکه توجه به کارایی ابزارهای پرداخت، یکی از رویکردهای محوری در بانک است، تصریح کرد: در سال مالی گذشته با اینکه در تعداد افزایش خودپردازها تنها 3 درصد رشد داشته‌ایم ولی تعداد تراکنش‌های خودپردارها 17 درصد رشد کرده است که نشان می‌دهد بانک به افزایش کیفیت خدمات این بخش توجه ویژه‌ای دارد.

شیری با تاکید بر اینکه درگاه‌های اینترنت بانک و همراه بانک به عنوان ابزارهای استراتژیک مورد توجه قرار دارند، ادامه داد: بخش ویژه دیگر تعداد تراکنش‌های انجام شده از طریق سوئیچ است که در سال مالی گذشته، 39 درصد رشد را نسبت به سال مالی 1400 نشان می‌دهد و از دوازدهمین بانک در سال 1399 به نهمین بانک در سال 1400 ارتقا یافته و در سال 1401 نیز این رتبه را حفظ کرده‌ایم.

وی افزود: در ارزیابی‌های دولت الکترونیکی پست بانک ایران به عنوان تنها بانک حاضر در بین 168 دستگاه اجرایی توانسته است از رتبه 12 در ارزیابی دوره هشتم به رتبه 6 در ارزیابی دوره نهم صعود کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.