کدخبر :282682 پرینت
21 تیر 1402 - 11:21

دیتا سنتر OVH فرانسه چیست؟

شرکت OVH یکی از برترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه ارائه خدمات مرکز داده است. این شرکت فرانسوی طیف گسترده ای از خدمات از جمله انواع سرورهای مجازی، محاسبات ابری، هاستینگ و... را به مشتریان سراسر دنیا ارائه می‌دهد.

متن خبر

گزارش آگهی/ در این مطلب از سایت "سرودیتا " قصد داریم تا شما را با دیتا سنترهای OVH آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های این شرکت اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

تاریخچه دیتا سنتر OVH

در بخش اول اگر بخواهیم شما را با تاریخچه مجموعه OVH آشنا کنیم باید گفت که این شرکت در سال 1999 توسط Octave Klaba در کشور فرانسه تاسیس شد. اولین دیتا سنتر ایجاد شده توسط شرکت OVH در روبایکس در کشور فرانسه کار خود را آغاز کرد و از آن زمان تا به امروز OVH فعالیت‌های خود را گسترش داده و در حال حاضر این شرکت در بیش از 19 کشور، بیش از 20 دیتا سنتر دارد.

در سال 2019، OVH توسط شرکت سهامی خاص KKR خریداری شد و پس از خرید OVH Datacenter توسط KKR شاهد گسترش فعالیت‌های این مجموعه هستیم و شرکت OVH نیز همچنان دامنه فعالیت‎های خود را بیشتر کرده و در سراسر جهان دیتا سنترهای مختلفی را ایجاد کرده است.

[node:title]

ویژگی‌های دیتا سنتر OVH

دیتا سنترهای ovh ویژگی‌های گوناگونی دارد که باعث افزایش محبوبیت این مجموعه در بین مشتریان شده است. به منظور بررسی ویژگی‌های دیتا سنتر OVH می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت فیزیکی بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت دیتا سنتر OVH در بین کاربران شده، امنیت فیزیکی بالا دیتا سنترهای این مجموعه است. در واقع کارمندان شرکت ovh تنها افرادی هستند که می‌توانند به موقعیت فیزیکی سرورها دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل هیچ شخصی خارج از مجموعه OVH نمی‌تواند به سرورهای این مجموعه دسترسی پیدا کنند. همچنین به صورت تمام وقت متخصصین و کارشناسان خبره این مجموعه، وضعیت سلامت فیزیکی سرورها را بررسی کرده و به همین دلیل می‌توانید با خیال آسوده از خدمات این مجموعه استفاده کنید. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که وضعیت سرورهای این مجموعه نیز در تمام ساعات توسط دوربین چک می‌شود.

توجه به حفظ محیط زیست

اگر قصد خرید سرور مجازی OVH را دارید، باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت OVH همواره نگاه ویژه ای به حفظ محیط زیست دارد. در واقع شرکت OVH تلاش کرده تا اتاق‌های سروری ایجاد کند که تهویه هوا نداشته و گرمای سرورها 70 درصد با استفاده از سیستم سرمایشی آب کنترل شده و کاهش پیدا می‌کند. همچنین باقی مانده گرما با استفاده از پنل‌های خنک کننده هوا تخلیه شده و از این طریق دما سرورها کاهش پیدا کند.

این ویژگی باعث شده تا هزینه‌های مصرف انرژی کاهش قابل توجهی پیدا کرده و در مجموع فرآیند مدیریت و کنترل سرورهای OVH به نحوی است که کمترین آسیب را به محیط زیست می‌زند.

تحقیق و توسعه مداوم

شرکت OVH همواره در تلاش است تا با تحقیق و توسعه مداوم اقدام به بهبود وضعیت سرورهای خود کرده و بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند. با وجود این که شرکت OVH فعالیت خود را از سال 1999 آغاز کرد، با این حال مدیران این مجموعه در سال 2003 تصمیم گرفتند تا دیتا سنترهای خود را طراحی کنند. همچنین کارشناسان و تیم تحقیق و توسعه این مجموعه همواره در حال انجام تحقیقات گسترده در حوزه نصب و راه اندازی دیتا سنترها هستند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن اقدام به نصب آن‌ها کنند.

ویژگی دیگر مجموعه OVH این است که همواره تجهیزات پیشرفته بر روی دیتا سنترها نصب و تعویض می‌شود. این موضوع باعث بهبود عملکرد دیتا سنترهای OVH شده است. در نهایت نیز شرکت OVH تلاش کرده تا فاصله ایجاد دیتا سنترهای خود را به نحوی انتخاب کند که فاصله فیزیکی آن‌ها از هم کمتر از 200 کیلومتر باشد. این ویژگی باعث شده تا دیتا سنترها بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کرده و از این طریق کارآیی و کارآمدی دیتا سنترهای این شرکت بهبود قابل توجهی پیدا کند.

[node:title]

مزایا و معایب دیتا سنترهای OVH

افرادی که قصد خرید سرور مجازی فرانسه از مجموعه OVH را دارند، یکی از سوالات مهمی که مطرح می‌کنند این است که دیتا سنترهای OVH چه مزایا و معایبی دارند؟ از مهم‌ترین مزایا دیتا سنترهای شرکت OVH می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه طیف گسترده ای از خدمات

OVH طیف گسترده ای از خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد. ارائه خدمات متنوع باعث شده تا مشتریان بتوانند با انعطاف پذیری قابل توجهی از خدمات این شرکت در حوزه دیتا سنتر استفاده کنند.

دسترسی جهانی

دیتا سنترهای OVH در بیش از 19 کشور شعبه دارد که به مشتریان خود این امکان را می‌دهد تا داده‌های خود را به سرعت بین کاربران جا به جا کند.

قیمت گذاری رقابتی

شرکت OVH قیمت‌های رقابتی را برای خدمات خود در نظر گرفته است. در واقع این ویژگی باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند با کمترین قیمت ممکن، از خدمات مجموعه OVH استفاده کنند.

با وجود مزایایی مختلفی که دیتا سنترهای OVH دارد، با این حال این مجموعه دارای معایب خاصی نیز است که به منظور خرید سرور مجازی OVH باید به این موارد توجه داشته باشید. به منظور بررسی معایب دیتا سنتر OVH می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم پشتیبانی از برخی سرویس‌ها

اگر چه شرکت OVH تلاش کرده تا پشتیبانی قابل توجهی از سرویس‌های مختلف داشته باشد، با این حال شما نمی‌توانید از سرویس‌های مختلفی مانند Kubernetes بر روی دیتا سنترهای این شرکت استفاده کنید.

اسناد محدود

به صورت کلی برای استفاده از دیتا سنترهای مختلف نیاز است تا حتماً اسناد و دایکیومنت های این شرکت‌ها را مطالعه کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید. در این بین اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که شرکت OVH اسناد و دایکیومنت‌های گسترده و کاملی را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهد.

چشم انداز آینده دیتا سنترهای OVH

شرکت OVH در حال حاضر در موقعیت فوق العاده ای قرار دارد و انتظار می‌رود که در آینده نیز این شرکت رشد قابل توجهی پیدا کند. به دلیل سابقه قوی، طیف گسترده ای از خدمات و دسترسی جهانی این شرکت توانسته در بین مشتریان جایگاه ویژه ای پیدا کرده و در آینده نیز می‌تواند این مسیر را ادامه دهد.

در صورتی که شرکت OVH بتواند نقاط ضعف خود را برطرف کند، در آینده می‌توان انتظار داشت که OVH تبدیل به بزرگ‌ترین دیتا سنتر دنیا شود. از سوی دیگر مدیران این شرکت قصد دارند تا در آینده روی امنیت دیتا سنترهای خود سرمایه گذاری کرده و از این طریق از دیتا سنترهای خود در برابر حملات سایبری و سایر حوادث محافظت کند.

خرید سرور مجازی از OVH

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید سرور مجازی فرانسه از OVH کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید از وب سایت " سرودیتا " به این هدف دست پیدا کنید. مجموعه سرودیتا امکان خرید سرور را از دیتا سنترهای OVH فراهم کرده و شما می‌توانید بر اساس بودجه و نیاز خود، با قیمت مناسب فرآیند خرید سرور مجازی OVH را طی کنید.

جمع بندی

در این مطلب از سایت سیتنا شما را با دیتا سنتر OVH آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های دیتا سنترهای این شرکت اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا با آگاهی نسبت به مزایا و معایب دیتا سنترهای OVH، اقدام به خرید سرور مجازی فرانسه از این دیتا سنتر کنید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.