کدخبر :279653 پرینت
03 اردیبهشت 1402 - 20:37

زیان ۱۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک بعد از انفجار موشک استارشیپ

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد، یک روز پس از انفجار موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس و انتشار گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۳ تسلا، ایلان ماسک ۱۳ میلیارد دلار دیگر از ثروتش را از دست داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در این مدت عملکرد ناموفق توییتر، تسلا و در عین حال پرتاب ناموفق استارشیپ، همگی دست به دست هم داده تا موجب ضرر چندین میلیارد دلاری ایلان ماسک شوند.

در این روزها شرکت‌های متعلق به ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی اوضاع خوبی ندارند و چندین میلیارد به صاحب خود ضرر رسانده‌اند؛ به طوریکه در یک روز از ثروت ماسک ۱۲.۶ میلیارد دلار کم شد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ارزش ثروت ایلان ماسک در ۲۴ ساعت اخیر به‌میزان ۱۲.۶ میلیارد دلار افت کرده است. این اولین بار در سال جاری میلادی است که ارزش دارایی ماسک به‌یک‌باره تا این حد افت می‌کند. کاهش ثروت ایلان ماسک نتیجه‌ ۲۴ ساعت پرچالش برای اسپیس‌ایکس، تسلا و توییتر بوده،‌ سه شرکت بزرگی که تحت مدیریت ماسک فعالیت می‌کنند.

تسلا گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد که از عملکرد نه‌چندان مناسب آن حکایت داشت. تسلا در هفته‌های اخیر چندین‌بار قیمت محصولاتش را کاهش داد که اگرچه باعث افزایش فروش آن شد، اما نتیجه‌اش کاهش سود بود.

آمار رسمی نشان می‌دهد حاشیه‌ سود ناخالص تسلا تقریبا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

در پی انتشار گزارش مالی تسلا ارزش هر سهم این شرکت ۹.۸ درصد پایین آمد و به ۱۶۲.۹۹ دلار رسید که تأثیر مستقیمی روی سرمایه ماسک داشت. ایلان ماسک ۱۳ درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد.

در همان روز اولین پرتاب مداری آزمایشی استارشیپ، قدرتمندترین موشک تاریخ توسط اسپیس ایکس انجام شد، اما نزدیک به چهار دقیقه پس از پرتاب، این موشک در آسمان منفجر شد.

ایلان ماسک ۴۲ درصد سهام اسپیس ایکس را در اختیار دارد و انفجار استارشیپ روی ارزش‌گذاری اسپیس ایکس تأثیر منفی داشت، بنابراین ثروت ایلان ماسک کاهش یافت.

در کنار تسلا و اسپیس ایکس، توییتر قرار دارد. ایلان ماسک ماه‌ها قبل وعده داده بود که تیک‌ آبی قدیمی توییتر را حذف می‌کند. او با عمل به وعده‌اش، حذف تیک‌های آبی را شروع کرد. به موجب تغییرات توییتر، تمامی کاربران برای دریافت تیک آبی باید ماهانه هشت دلار پرداخت کنند. شماری از افراد معروف گفته‌اند هیچ تمایلی به پرداخت پول ندارند. ایلان ماسک شخصاً پول سرویس توییتر بلو شماری از سلبریتی‌ها را پرداخت می‌کند.

با وجود کاهش چندین میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک، او همچنان دومین فرد ثروتمند دنیاست. ثروت مدیرعامل توییتر طبق شاخص میلیاردر بلومبرگ، به 165 میلیارد دلار می‌رسد که البته فاصله زیادی با نفر اول، برنارد آرنو با ثروت 212 میلیارد دلاری دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.