کدخبر :277999 پرینت
11 اسفند 1401 - 11:09

ضرورت نگاه ویژه به توسعه کسب‌و‌کار در عرصه مخابرات برای خدمات مطلوب

نایب رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات به عنوان رکن اصلی ارتباطات کشور باید رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته داشته باشد و نگاه خود را بیش از گذشته به موضوع توسعه کسب‌و‌کار در عرصه مخابرات معطوف کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نشست هم اندیشی توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران در منطقه خراسان رضوی برگزار شد.

مهندس دهناد نایب رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در این مراسم بر رفع مشکلات کارکنان شرکت درهمه ابعاد تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن استراتژی ها و برنامه ی شرکت باید مقدماتی لازم فراهم شود که یکی از مهمترین آنها توجه به کارکنان شرکت به عنوان رکن اصلی درعملیاتی کردن اهداف است.

وی با اشاره به اینکه توسعه روز افزون و پر شتاب ارتباطات افزایش دانش رسانه ای توجه و نیاز و الزام مردم به استفاده از خدمات ارتباطی در بستر مخابرات بویژه در دوران کرونا وده ها مولفه دیگر باعث خلق بازارهای جدید و به موازات آن افزایش انتظارات مردم شده است گفت: شرکت مخابرات به عنوان رکن اصلی ارتباطات کشور باید رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته داشته باشد و نگاه خود را بیش از گذشته به موضوع توسعه کسب و کار در عرصه مخابرات معطوف کند که توجه به تحقق این مهم قطعا موجد برکات ارزشمندی برای تمامی ذینفعان خواهد شد.

دهناد سخنان خود را با طرح سوالاتی در زمینه اینکه مخابرات منطقه خراسان چگونه می تواند در ارتقای توسعه استان نقش آفرین باشد و چه ظرفیت های نهفته ای دارد؟ با چه روش های می توان از زیرساخت های منحصر به فردی که در این منطقه وجود دارد بیشترین بهره را بگیریم؟ چه ظرفیت های بالقوه ای دارد؟ چه خدمات دیگری علاوه بر وضع فعلی می توانیم ارایه دهیم ؟ مردم استان بویژه فعالان اقتصادی استان چه میزان با قابلیت های مخابرات آشنا هستند وچه بازارهای جدیدی می توانیم در بستر مخابرات تعریف کنیم ؟ ادامه داد.

 مهندس دهناد

نایب رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران برای ارایه خدمات ظرفیت لازم را درهمه مناطق کشوردارد بخصوص دراستان هایی که کارکرد ملی و فراملی دارند از جمله خراسان رضوی به مراتب بیشتر خواهد بود و سهم بیشتری برای ارایه خدمات دارد. امیدواریم این همایش موجب تضارب افکار ایده پروری فرصت شناسی و بازار شناسی و تبدیل آنها به برنامه های عملیاتی و بهره گیری از همه ظرفیت های مجموعه مخابرات در این استان که به فضل الهی از متخصصان و کارشناسان بسیار خوب برخوردار است شود.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی علاوه برجمعیت ساکن در استان در طول سال پذیرای همه مردم است گفت: تمامی دستگاههای خدمات رسان و شرکت هایی مانند مخابرات می توانند سهم بزرگی از این بازار خدمت و به تبع آن خلق فرصت های شغلی و افزایش درآمد برای شرکت داشته باشند.

وی در پایان با تاکید به مدیران در زمینه مشارکت کارکنان به عنوان مولفه اصلی در اجرای اهداف شرکت گفت: کارکنان را از اهداف و استراتژی‌های شرکت مطلع کنند و همه را در ‌‌فرآیند مشورت، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مشارکت دهند.

توجه به ارتباطات از عوامل اصلی توسعه کسب وکار در استان خراسان رضوی است

مهندس اروجی با اشاره به اهمیت گسترده فعالیت مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: همه مشترکین تلفن ثابت استان روی شبکه NGN کار می کنند و ۳۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت روی شبکه IMS در حال استفاده می باشند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی اظهار داشت: استان خراسان رضوی، با توجه به موقعیت خاص شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و همچنین هم جواری با کشورهای ترکمنستان و افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همه اپراتورها در تلاش هستند در شهر مقدس مشهد یک سرویس با کیفیت ارائه داده و سهم بازار را مخصوصا در حوزه های باند پهن و سیار به دست بگیرند.

وی گفت: شبکه همراه اول استان خراسان رضوی بسیار گسترده بوده و بعد از تهران بزرگترین شبکه همراه را دارا می باشیم.

مهندس اروجی

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: در حوزه پورت های دیتای تجاری بعد از تهران بیشترین تعداد را داریم و با مساعدت های شرکت مخابرات ایران، شبکه IPNI در استان خراسان رضوی اجرا شده است و این استان به چهار استان خدمات ارائه می دهد.

اروجی، با اشاره به رتبه های بالای استان در حوزه VDSL، ADSL اظهار داشت: در حوزه FTTH نیاز به تلاش بیشتری داریم که امیدواریم در سال آینده این عقب ماندگی جبران شود.

وی از جمله اقدامات صورت گرفته برای نوروز ۱۴۰۲ را نصب چهار کانکس سیار همراه اول در حرم مطهر و همچنین هفت سایت دائمی در اطراف حرم جهت پوشش بهتر برشمرد.

تحول در کسب و کار به همراه تحول فناورانه صورت می گیرد

دکتر شریف خانی با اشاره به اهمیت تحول در کسب و کار سازمانی به ویژه در مخابرات اظهار داشت: در سه دهه گذشته بازار فناوری و ارتباطات جهان دستخوش تغییرات فراوان شده است.

وی افزود: در حوزه تلفن همراه چون یک فناوری نو به حساب می آید، شرکت های جدیدی با نگاه به فرصت ها ایجاد شد، شرکت هایی که قبلا نبودند و حتی اکنون در جاهای مختلف بیش از نصف سهم بازار را در اختیار دارند.

دکتر شریف خانی

شریف خانی گفت: بنابراین به ویژه در مورد شرکت مخابرات ایران محکوم به اتخاذ تصمیمات راهبردی هستیم و از زمان توسعه نباید غافل شویم.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران همچنین افزود: فناوری فیبرنوری و گسترش آن در حال حاضر نجات دهنده شرکت های حوزه فناوری است و شرکت مخابرات ایران می تواند در این بخش با توسعه هرچه بیشتر فعالیت های خود، موجب توسعه تجاری شرکت و تحقق رضایت مندی هر چه بیشتر مشتریان در بخش های مختلف باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.