دعوت وزارت ارشاد از فعالان بخش خصوصی برای ایجاد کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان بخش خصوصی برای ایجاد کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی دعوت کرد.
به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا بهمنی، مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست گفتوگو با فعالان تولید و نشر محتوا در فضای مجازی با اشاره به ضرورت ایجاد یک نهاد قدرتمند و پایدار در حوزه تصمیمسازی برای سیاستگذاران فضای مجازی، توانمندسازی کسب و کارهای تولید و نشر محتوا و حل چالشهای فعلی حوزه تولید و نشر محتوا گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالجاری از ایجاد کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی توسط بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.
وی افزود: اساسنامه تهیه شده توسط تشکلهای فضای مجازی و نمایندگان تولیدکنندگان محتوا و پلت فرمهای به اشتراکگذاری و نشر محتوا تحت عنوان اساسنامه کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی ثبت خواهد شد و این کنسرسیوم به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
بهمنی بیان کرد: اساسنامه کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی شامل چهار بخش تعریف هویت کنسرسیوم، تعیین ترکیب اعضای کنسرسیوم، تبیین وظایف کنسرسیوم و تشریح ساز و کار استقرار کنسرسیوم است.
امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، نیز در این نشست با اشاره به اینکه در کشور سه دیدگاه نسبت به حوزه پلت فرم و محتوا وجود دارد گفت: یک دیدگاه روی اهمیت پلت فرم تاکید دارد و یک دیدگاه هم بر اهمیت محتوا تأکید دارد، اما دیدگاه سوم این است که هر دو مهم هستند و ما در مرکز ملی فضای مجازی با دیدگاه سوم موافق هستیم.
وی افزود: بررسیهای مرکز ملی فضای مجازی نشان میدهد که حفظ استقلال کشور در شرایط امروز در گرو استقلال پلت فرمی است و از طرف دیگر اگر صرفا برای ایجاد و تقویت پلت فرمهای داخلی برنامه ریزی کنیم و از حوزهی محتوا غافل شویم باز هم در عمل نیاز کاربران فضای مجازی به محتوای سالم، مفید و ایمن برطرف نخواهد شد.
معاون محتوای مرکز ملی تأکید کرد: کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی باید هم در حوزه محتوا و هم در حوزه پلت فرمها برنامههایی را با رویکرد تقویت اقتصاد تولید محتوا و تقویت اقتصاد پلت فرمی طراحی و اجرا کند و حتماً در فعالیتهای خود به بازیگران، ذینفعان و ذیربطان فضای مجازی توجه کند.
خوراکیان در ادامه با اعلام این خبر که مسئله سهم تولیدکنندگان محتوا از درآمدهای ناشی از فروش اینترنت در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و ابلاغ شده است گفت: در گام اول سه اپراتور موظف شدهاند سهم تولیدکنندگان محتوا از درآمد خود را پرداخت کنند.
در ادامه این نشست مسعود چنگیزی، مدیر نماشا، سعید رسولاف، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان نرمافزارهای تلفن همراه، هدی صدرالحسینی، رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران دیجیتال کودک و نوجوان، محمد رضا طلایی، رئیس انجمن ناشران دیجیتال اتاق بازرگانی ایران، سید علی علوی، مدیر پلت فرم اطلاعرسانی آخرین خبر، محسن غفاری، مدیر پیامرسان ایتا، امید علی مسعودی، رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانهای ایران، سعید مشهدی، دبیر و عضو هیئت مدیره مجمع ناشران دیجیتال اسلامی، مسعود نظری منش، نایب رئیس مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان، کیان یزدیان، رئیس هیئت مدیره مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بینالملل و نمایندگان خبرگزاری شبستان و مؤسسه فرهنگی معیار به بیان نظرات خویش در خصوص مهمترین چالشهای عرصه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی، راهکارهای تقویت و تعالی جریان تولید و نشر محتوا در فضای مجازی و ارائه پیشنهاد برای تقویت اساسنامه کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی پرداختند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید