کدخبر :234156 پرینت
30 شهریور 1398 - 11:31
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با سیتنا:

عدم حضور ستاد سندیکا در نمایشگاه تلکام 98 به صلاح کشور و صنعت مخابرات است/ جایگاه صنعت مخابرات می‌طلبد که در مناسبت‌های وزین‌تر حضور یابیم/ ادغام تلکام و الکامپ همانقدر عجیب است که ادغام تلکام با صنعت مقنی‌گری!

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: در فضایی که ما توانمندی‌هایمان را نشان می‌دهیم، باید دست اندرکاران دولتی مانند مدیران ارشد وزارت صنعت، وزارت ارتباطات و همچنین مدیران و کارشناسان اپراتورها که بزرگترین مصرف کننده‌ی محصولات و خدمات شرکت‌های عضو سندیکا هستند، هم حضور داشته باشند.

متن خبر

مهندس فرامرز رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اطلاعیه‌ی اخیر سندیکا مبنی بر عدم حضور ستاد سندیکا در نمایشگاه صنایع مخابرات 98 به عنوان غرفه‌دار، گفت: اطلاعیه‎ای که ارسال شد کاملا بررسی شده و نظر هیات مدیره‌ی سندیکاست که در اصل برآیند نظرات اعضای سندیکا می‌باشد؛ همان شرکت‌هایی که قرار بود در نمایشگاه شرکت کنند. این تصمیم‌گیری به صلاح کشور و صنعت مخابرات است.

وی، ادامه داد: نتیجه‌ی بررسی‌ها نشان داد که جایگاه صنعت مخابرات کشور می‌طلبد که در مناسبت‌های وزین‌تر و در شرایط مطلوب‌تر حضور داشته باشد؛ یعنی در هر صورت ما باید به اطمینانی برسیم که در رویدادی شرکت کنیم که مدیران و کارشناسان مربوطه در آنجا حضور داشته باشند و در مقابل نمایش توانمندی‌ها، باید در برنامه‌های توسعه‌ای و نیازهایشان این موضوع را لحاظ کنند. در فضایی که ما توانمندی‌هایمان را نشان می‌دهیم، باید دست اندرکاران دولتی مانند مدیران ارشد وزارت صنعت، وزارت ارتباطات و همچنین مدیران و کارشناسان اپراتورها که بزرگترین مصرف کننده‌ی محصولات و خدمات شرکت‌های عضو سندیکا هستند، هم حضور داشته باشند.

رستگار، اظهار کرد: مجموعه‌ی این کارها مدیریت ساده ای می‌طلبد که پیچیده نیست و به هر صورت کارهایی که شرکت‌های عضو سندیکا انجام می‌دهند، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها به عنوان مصرف کننده از آن بهره می‌برند که مردم عادی نیستند و ما در نمایشگاهی بازرگانی که اکثر مخاطبان آن مردم عادی هستند، دستاوردی نخواهیم داشت.

وی، افزود: در این نمایش توانمندی‌ها باید در فضای تخصصی ارائه شود و نوع فعالیت شرکت‌های عضو سندیکا بیشتر به صورت B2B و بخشی هم B2G است، لذا B2C که مردم مخاطب آن هستند برای ما مناسب نیست. به همین علت است که اصولا در برگزاری نمایشگاه باید دقت شود.

رستگار پیرامون عدم حضور اپراتورها در نمایشگاه تلکام 98، گفت: هدف حضور اپراتورها ارائه‌ی سرویس و بحث‌های رقابتی است و حضورشان در نمایشگاه تلکام به صورت B2C است؛ در صورتی که شرکت‌های عضو سندیکا و اتحادیه با منطق B2B حضور پیدا می‌کنند. از طرفی وزرات ارتباطات هم امور بازرگانی انجام نمی‌دهد و با چند زیرمجموعه در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کرد که کار B2B و B2C هم انجام نمی‌داد و صرفا با سایر شرکت‌های حاضر در نمایشگاه همراهی می‌کرد. طبیعتا هم هزینه صرف می‌کرد و هم وقت می‌گذاشت و این سوال می‌توانست از چندین سال پیش مطرح شود که ما در این نمایشگاه چه نقشی می‌توانیم داشته باشیم و در نهایت تصمیمی برای حضور و عدم حضوش بگیرد و در نهایت این تصمیم را گرفت و به طبع آن اپراتورها نیز این تصمیم را گرفتند که هر یک می‌توانند توضیح خودشان را داشته باشند. این تصمیم در  سندیکا تنها از این باب ایجاد شک کرد که زمان تصمیم گیری زمان مناسبی نبود ولی منطق حاکم بر این تصمیم از دید من کاملا منطقی است.

رستگار پیرامون تصمیم‌ دولت برای عدم حضور در نمایشگاه تلکام امسال، گفت: دولت بعد از سال‌ها که از برپایی این نمایشگاه می‌گذرد می‌گوید دلیلی ندارد در این نمایشگاه حضور داشته باشم که تصمیمی درست است، اما این سخن را زودتر هم می‌توانستند بگویند، نه سه هفته قبل از برپایی نمایشگاه، اگر تصمیم گیری زودتر انجام می‌شد دیگر سوالی برای کسی پیش نمی‌آمد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات، پیرامون ادغام نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام، توضیح داد: به چندین دلیل ادغام تلکام و الکامپ معنایی ندارد، مگر اینکه ما را متقاعد کنند و افراد فنی نظر بدهند. اگر در داخل کشور قرار باشد این ادغام انجام شود باید منطقی پشت آن باشد. از لحاظ ما ادغام نمایشگاه صنعت مخابرات با نمایشگاه برق منطقی است؛ چرا که در یک خانواده هستند. کارها باید به درستی انجام شود و کسی که کار خود را درست انجام ندهد کار بقیه هم فلج می‌کند و چوب لای چرخ کسی که محبوب است می‌کند. باید نگاه های وطن پرستانه و منطقی داشته باشیم.

وی، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که سندیکا همواره با این ادغام مخالفت کرده ماهیت این دو نمایشگاه است. الکامپ، الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک مخاطب عام دارند؛ دانشجویان و دانش آموزان و مردم عادی که به دنبال استفاده از تجهیزات و خدمات الکترونیک و کامپیوتر هستند بازدیدکننده این نمایشگاه هستند که رونق بالایی هم دارد و تعداد بازدیدکننده آن هم فراوان هست. این نمایشگاه B2C است که از تمام ابعاد مثل الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در آن حضور دارند.

رستگار در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، گفت: در نمایشگاه صنعت مخابرات که تلکام گفته می‌شود و حتی روی نام این نمایشگاه هم مدت‌ها بحث داشتیم و تلاش کردیم که اسمش را اصلاح کنیم، ترکیبی از شرکت‌های خصوصی تولید کننده و شرکت‌های خصوصی مشاور و خدمات فنی مهندسی که عمدتا عضو سندیکای صنعت مخابرات هستند یا اتحادیه‌ی مشاوران و پیمانکاران و صادرکنندگان صنعت مخابرات داریم، البته شرکت‌های دیگری هم در این نمایشگاه حاضرند که در این دو تشکل حضور ندارند، ولی فعالیت‌های خوبی دارند و به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها در این نمایشگاه مواردی را عرضه می‌کنند که مشتریانشان حوزه بنگاه‌ها، اپراتورها، سازمان‌ها و نهادها هستند.

وی، ادامه داد: صنعت مخابرات با صنعت برق در کنار هم قرار گیرند منطقی است. نمایشگاه پژوهش و فناوری با صنعت مخابرات ادغام شوند منطقی است یا ادغام با فناوری‌های پیشرفته معنادار است، لذا ادغام تلکام و الکامپ همانقدر عجیب است که ادغام تلکام با صنعت مقنی‌گری عجیب است.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات، اظهار کرد: در فضای منطقی و با در نظر گرفتن صلاح کشور و صنعت با این رویه ها این دو نمایشگاه با هم ادغام نمی شوند. ما به خوداتکایی و پژوهش و تحقیق فکر می‌کنیم. ما با جایی ادغام می‌شویم که دغدغه های ما را داشته باشند و از توانمندی‌های کشور استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.