کدخبر :217728 پرینت
12 شهریور 1397 - 14:02

وزیر علوم؛ استقرار 5 هزار شرکت‌دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به راه‌اندازی 43 پارک علم و فناوری در کشور، گفت: در این پارک‌ها تعداد 5 هزار شرکت‌ دانش‌بنیان مستقر شده‌اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر منصور غلامی در مراسم افتتاح کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری با اشاره به اینکه دستاوردهای خوبی را در حوزه فناوری و اقتصاد با رویکرد استفاده از دانش داشته‌ایم، اظهار کرد: در شرایط فعلی در مجموع 43 پارک علم و فناوری در کشور راه‌اندازی شده است و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از قدیمی‌ترین یارک‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی مرکز رشد در پارک‌های علم و فناوری ایجاد کردیم، خاطر نشان کرد: این مراکز از ایده‌های نو در حوزه فناوری پشتیبانی می‌کنند؛ چراکه پارک‌های علم و فناوری محل استقرار مراکز متعدد و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

غلامی ادامه داد: در حال حاضر 5 هزار شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد مستقر شدند که از سرعت توسعه خوبی برخوردارند و دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه 43 هزار شغل در شرکت‌های علم و فناوری مستقر در پارک‌ها فراهم شده است، خاطر نشان کرد: ما به دنبال ایجاد شغل‌های پایدار هستیم که ارتباط مستقیم با دستاوردهای علم و فناوری داشته باشند.

وی افزود: تلاش داریم پیوند محکمی بین دانشگاه و مراکز علم و فناوری ایجاد کنیم، به طوری که دانشجویان ما بتوانند به راحتی از مراکز رشد و علم و فناوری در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی که اکنون با آن مواجهیم، استفاده کنند که اگر این پیوند برقرار شود، ما افق روشنی خواهیم داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.