کدخبر :196363 پرینت
10 بهمن 1395 - 01:25

نقشه راه اینترنت اشیاء بخشی از یک اکو سیستم است

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: نقشه راه اینترنت اشیاء نه به عنوان یکی فناوری یا تکنولوژی بلکه بخشی از یک اکو سیستم است که از دانشگاه، بازار، بخش خصوصی، آموزش، بحثهای فرهنگی و اجتماعی و مبحث حقوقی و رگولا توری تشکیل شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمد خوانساری در سمینار "راهکارهای توسعه اینترنت اشیاء در ایران" که شنبه 9 بهمن ماه در محل پژوهشگاه ICT برگزار شد، گفت: طی سال گذشته فعالیتهایی در حوزه نقشه راه اینترنت اشیاء انجام شده و امروز فرصت مناسبی برای ارائه گزارش و پیشرفت ها در این حوزه می‌باشد.

وی تاکید کرد: ما سعی داریم در موقعیت هایی که بخش خصوصی و سرمایه گذاران می‌توانند فعال شوند، ورود نکنیم، ولیکن با توجه به نقش حاکمیتی پژوهشگاه، زیرساخت های مورد نیاز را فراهم می نماییم.

دکتر خوانساری نقش پژوهشگاه را در حوزه اینترنت اشیا به عنوان حامی بخش خصوصی در پروژه‌های این حوزه اعلام کرد و افزود: ما به توسعه همه جانبه فناوری‌های مورد نیاز برای کشور در این حوزه اقدام می‌کنیم و ورود بخش خصوصی در حوزه مذکور نیز از دیگر برنامه‌های ما می‌باشد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با حمایت پژوهشگاه از این حوزه در کشور بخشهای مختلف را گرد هم می‌آوریم و نهایتا می‌توانیم پیشرفت حداکثری را در حوزه مذکور داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.