کدخبر :192303 پرینت
09 آبان 1395 - 12:24

ال جی چگونه جایزه تعهد جهانی را دریافت کرد؟

کمپانی ال جی الکترونیکس با انجام فعالیت‌های متعهدانه اجتماعی مختلف در سراسر جهان از جمله ایران موفق به کسب عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه پایدار شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، شرکت ال‌جی در بخش رقابتی لوازم خانگی بادوام توسط شاخص‌های پایداری (sustainability) داوجونز (Dow Jones)، که در جهان نامی معتبر و شناخته شده است، برای سومین سال متوالی “پیشرو در گروه صنعت” نامیده شد. عنوان پیشرو در گروه صنعت به شرکتی اطلاق  می‌شود که بهترین عملکرد را در میان ۲۴ بخش صنعتی ثبت شده در شاخص جهانی DJSI  داشته باشد. ال‌جی برای اقداماتی که در جهت مدیریت مبتکرانه در سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه، مدیریت برند، بازده اجرایی سازگاری  با محیط زیست، مدیریت ارتباط با مشتری، واکنش مؤثر نسبت به تغییرات جوی، مدیریت پسماند، کمک‌های اجتماعی و مشارکت‌ سرمایه‌گذاران انجام داده امتیازات بالایی را کسب کرده است. امسال، فقط ال‌جی از کره جنوبی “پیشرو در گروه صنعت” نام گرفته و یکی از تنها ۳ شرکت آسیایی است که به چنین افتخاری دست پیدا کرده است.

شرکت‌های بزرگ و پیشرو مثل ال‌جی در کنار ابداع فناوری‌های پیشرفته برای بهبود زندگی، وظیفه خود می‌بینند که استانداردهای زندگی را نیز افزایش دهند. حال در سطح جامعه خود و یا در سطح جامعه جهانی. بخاطر همین دغدغه، آنها خارج از فناوری‌های پیشرفته و با توجه به نیرو و سرمایه خود کمپین‌ها و فعالیت‌هایی راه می‌اندازند که هدف اصلی آن کمک به جامعه است. این فعالیت‌ها با عنوان "مسئولیت اجتماعی" شناخته می‌شوند و کمپانی ال‌جی در کنار دیگر برند‌های معتبر دنیا همیشه یکی از پیشروترین و فعال‌ترین شرکت‌ها در این زمینه بوده است.

در سال‌های اخیر شرکت ال‌جی به عنوان برترین شرکت فعال در حوزه پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در ایران، این حرکت را بصورت جدی دنبال نموده و خوشبختانه توانسته است به اندازه سهم خود تغییرات بسیار مثبتی در زندگی تعداد زیادی از افراد جامعه ایجاد کند. به عنوان مثال این شرکت با همکاری نماینده رسمی خود در ایران یعنی شرکت گلدیران توانست پایگاه انتقال خون در بیمارستان قلب شهید رجایی را راه‌‌اندازی کند و بوسیله این پایگاه و با استقبال مردم، نیاز بسیار مبرم و حیاتی بیماران به خون در این بیمارستان و نیز سایر بیمارستانها تامین نماید. در کنار این پروژه شرکت ال‌جی فعالیت‌های زیست محیطی زیادی مثل پاکسازی شهر توریستی کندوان را نیز انجام داده است که نشان از توجه ویژه این شرکت به محیط زیست سالم برای افراد اجتماع دارد. خارج از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه و آموزش محور ال‌جی در ایران، این شرکت پروژه‌های سلامت بسیاری در سرتاسر دنیا انجام داده است که اهدای دوهزار گوشی هوشمند به سازمان ملل متحد برای جلوگیری از شیوع ویروس مرگبار ابولا در غرب آفریقا، عرضه کولر گازی برای مقابله با پشه‌ها در هوای گرم و مناطق گرمسیری و کسب اعتبار CER  برای کاهش انتشار مواد مضر به عنوان اولین صنعت در این زمینه، از جمله این کارهاست.

همچنین شرکت ال‌جی الکترونیکس به طور فعال و با تعهد طولانی مدت برای افزایش  ارتقا سطح علمی و سلامت روانی جامعه در سرتاسر جهان مشارکت کرده است. برای نمونه، از سال ۲۰۰۹، شرکت ال‌جی با مشارکت برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) و مؤسسه بین‌المللی واکسن (IVI)، برنامه LG Hope Series را در کشورهای در حال توسعه شروع کرده است. همچنین، از سال ۲۰۱۲ برنامه LG Hope Screen  تلاش می‌کند تا میزان آگاهی‌های عمومی در مورد مشکلات جهانی نظیر فقر و محافظت از محیط زیست را افزایش دهد. به علاوه، به منظور آموزش کودکان، ال‌جی برنامه Life Green Class را ارائه کرده است. تاکنون این برنامه به ۳/۱ میلیون دانش‌آموز از سرتاسر دنیا سر زده است. به منظور ایجاد زیرساختی قدرتمند، ال‌جی الکترونیکس برنامه‌های زیاد دیگری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در دنیا دارد. همانطور که مدیر عامل ال‌جی در ایران می‌گوید "سرمایه گذاری برای سلامت مردم به معنای سرمایه‌گذاری برای پیشرفت جامعه است و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم".

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.