کدخبر :191148 پرینت
03 مهر 1395 - 17:38

آی‌سیما جذاب‌ترین بخش IPTV را در اختیار مشترکان ADSL قرار می‌دهد

سرویس VOD آی‌سیما، جذاب‌ترین بخش فناوری IPTV را بر بستری اینترانتی در اختیار مشترکان ADSLقرار می‌دهد. کاربران می‌توانند با یک دستگاه STB پیشرفته‌ آی‌سیما و اتصال آن به مودم ADSL خود، بدون آنکه هزینه ای بابت ترافیک اینترنتی بپردازند، هزاران ساعت از محتواهای جذاب را با کیفیت بالای HD مشاهده می کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت توسعه سامانه بهنگام غدیر (با برند آی‌سیما) فعالیت خود را در زمینه ارائه سرویس‌های زیرمجموعه‌ IPTV از اوایل مهرماه سال 1392 آغاز کرد و با فاصله‌ زمانی زیادی نسبت به دیگر شرکت‌ها، نخستین ارائه‌دهنده‌ این سرویس بر بستر اینترانت در ایران محسوب می‌شود. اکنون نیز آی‌سیما در ایران تلکام ۲۰۱۶به ارائه محتوای فاخر فرهنگی جهان با کیفیت بالا و قیمت پایین‌ به کاربران می پردازد.

راه‌حل فنی ارایه‌ سرویس‌های آی‌سیما با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داخلی و شرکت‌های معتبر خارجی تهیه شده‌ و آی‌سیما در ارائه خدمات از هردو پلتفرم ایرانی و خارجی خود بهره می‌برد. غالب سهام این شرکت متعلق به هلدینگ انفورماتیک راهبر است.

خدمات محتوایی دریافتی توسط سرویس‌های کنونی عبارت‌اند از ویدئوی درخواستی (VOD)؛ صدای درخواستی (AOD) و برنامه‌های کاربردی (APPS).

ویدئوی درخواستی (VOD) شامل فیلم‌ و سریال‌های داستانی ایرانی و خارجی، فیلم مستند، فیلم‌ها و برنامه‌های ویژه‌ کودک، ویدئوهای آموزشی در زمینه‌های مختلف، فیلم‌تئاتر، کنسرت و نماهنگ، محتواهای ورزشی، ویدئوهای مسابقه و سرگرمی می‌شود.

سرویس صدای درخواستی (AOD) شامل آلبوم‌ها و قطعات موسیقی، کتاب صوتی و آوای مذهبی و سرویس مربوط به برنامه‌های کاربردی(APPS) شامل بازی، اپلیکیشن‌های خدمات عمومی، اطلاع‌رسانی و خدمات بانکی می‌شود.

یکی از سخت‌افزارهای موردنیاز این سرویس تهیه دستگاه گیرنده سامانه آی‌پی‌تی‌وی (IPTV STB) است. این دستگاه با اتصال به تلویزیون کاربر، خدمات آی‌سیما را به سهولت در دسترس وی قرار می‌دهد. این دستگاه با مودم ADSL کار می‌کند و تجهیزات دیگری مثل دسته‌بازی و کی‌برد از راه درگاه یو‌اس‌بی به آن متصل می‌شود.

شاید این سوال در ذهن مخاطب پیش بیاید که تفاوت این دستگاه با دستگاه گیرنده دیجیتال چیست. ست‌تاپ‌باکسِ (set-top box) آی‌پی‌تی‌وی (IPTV STB) با ست‌تاپ‌باکسِ تلویزیون دیجیتال یا همان دیجیتال باکس متفاوت است (هم از لحاظ فناوری و هم از لحاظ خدماتی که ارائه می‌دهد).

ست‌تاپ‌باکسِ تلویزیون دیجیتال یا گیرنده زمینی دیجیتال (DVB-T STB) دستگاهی است که سیگنال تلویزیون دیجیتال را از طریق آنتن دریافت کرده و صرفاً برای دریافت شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال در گیرنده‌های تلویزیون ساخته شده است. در حالی که دستگاه آی‌پی‌تی‌وی ، برای دریافت محتوای چندرسانه‌ای از طریق بستر اینترنت طراحی شده و رسانه‌های متنوعی را روی گیرنده‌های تلویزیون ارائه می‌دهد.

در حال حاضر آی‌سیما خدمات رسانه‌ای خود را برای دو سرویس ثابت و موبایل راه‌اندازی کرده است.نرم‌افزار موردنیاز برای استفاده از خدماتIPTV مبتنی بر اینترانت در دستگاه‌های موبایلی، اپلیکیشن‌ اندرویدی و آی‌او‌اسی آی‌سیما است.

اپلیکیشن اندرویدی به‌صورت رایگان از طریق وبسایت این سرویس به آدرس http://www.iseema.ir/files/ipm-iseema.apk یا از طریق وبسایت کافه بازار در دسترس علاقه‌مندان است.

توسعه‌ مرکز به مرکز خدمات سرویس ثابت IPTV و VOD آی‌سیما و برنامه‌ریزی برای رسیدن به پوشش سراسر ایران، هدف اصلی این شرکت در یکسال آینده است.

بر اساس اهداف این شرکت، 370 هزار مشترک خدمات آی‌سیما تا پایان سال 1396 جذب خواهند شد.

گفتنی است توسعه سامانه بهنگام غدیر (با برند آی‌سیما) به عنوان یکی از اعضای گروه مخابرات ایران در نمایشگاه ایران تلکام 2016 حضوری فعال خواهد است.

این رویداد بزرگ مخابراتی از ۴ تا ۷ مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.