کدخبر :188645 پرینت
20 تیر 1395 - 01:18

برند شرکت مخابرات با نام دکتر زارعیان عجین شده است؛

رمز ماندگاری 20 ساله‌ی زارعیان بر مسند روابط عمومی شرکت مخابرات چیست؟

از آنجا که با تغییر و تحول در راس هرم مدیریتی هر سازمان، مدیریت روابط عمومی جزو نخستین گزینه ها برای تغییر است، مدیریت 20 ساله‌ی دکتر زارعیان بر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تغییرات متعدد مدیریت عالی این شرکت در همه‌ی این سال ها، سوالی را در اذهان متبادر کرده است که علت عدم تغییر سخگوی مخابرات در همه‌ی این سال ها چه بوده است؟

متن خبر

به گزارش سیتنا، داوود زارعیان دارای دکترای علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی و سخنگوی شرکت مخابرات ایران، از آنجا که سال‌ها مدیریت روابط عمومی شرکتی را بر عهده داشته که همه‌ی ایرانی‌ها از سرویس‌ها و خدماتش بهره بردند، امروز نامی آشنا برای همه‌ی هموطنان ما در سراسر ایران و حتی خارج از مرزهای جغرافیایی ایران است.

او از سال 1374 تا کنون عهده دار مسوولیت روابط عمومی شرکت مخابرات ایران است و در طی این سال ها تنها برای یک دوره‌ی کوتاه یک ساله از مخابرات به بانک مسکن نقل مکان کرد، ولی مجددا با دعوت مدیران وقت شرکت مخابرات ایران به این شرکت بازگشت.

از آنجا که با تغییر و تحول در راس هرم مدیریتی هر سازمان، مدیریت روابط عمومی جزو نخستین گزینه ها برای تغییر است، مدیریت 20 ساله‌ی دکتر زارعیان بر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تغییرات متعدد مدیریت عالی این شرکت در همه‌ی این سال ها، سوالی را در اذهان متبادر کرده است که علت عدم تغییر سخگوی مخابرات در همه‌ی این سال ها چه بوده است؟

این نکته بر آشنایان حوزه‌ی ارتباطات پوشیده نیست که دو دهه مدیریت روابط عمومی سازمانی عریض و طویل همچون مخابرات با طیف وسیع مخاطبانش کاری ساده نیست که هر فردی از عهده‌اش برآید، آنهم مدیریتی با کمترین تنش و بیشترین راندمان. 

زارعیان در همه‌ی این سال ها ارتباط موثر و حرفه ای با همه‌ی رسانه ها از هر طیف و جناحی را در دستور کار داشته، از تعامل حداکثری با رسانه ها در راستای منافع حداکثری شرکت مخابرات بهره برده و از تریبون همه‌ی رسانه ها سخن گفته و پاسخگوی همه‌ی خبرنگاران بوده است، ولی هیچ گاه ارتباط سازمانش با رسانه‌ای را قطع نکرده، در همه‌ی این سال‌ها از رسانه ای شکایت نکرده و مقبول اکثر رسانه ها بوده است.  

شاید بتوان گفت طی دوره هایی در این سال ها با تغییر و تحول دولت ها و بالتبع تغییر سیاست شرکت مخابرات ایران، دکتر زارعیان جزو نخستین گزینه ها برای تغییر بوده است، ولی رفتار حرفه ای و منطبق بر اصول تخصصی وی، همزمان با مدیریت بحران ها در این شرکت، باعث شده است که مدیران با خیالی آسوده به وی اعتماد کنند و همچنان سکان روابط عمومی شرکت مخابرات را به وی بسپارند.

شاید بتوان آخرین نمونه از مدیریت حرفه ای رسانه ها توسط دکتر زارعیان را به موضوع رسانه ای کردن مبحث افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات بسط داد که در چند روز نخست با سکوت دکتر زارعیان مواجه شد، تا اجازه تبیین این موضوع به وزارت ارتباطات داده شود، ولی از آنجا که کانال ارتباطی این وزارت با رسانه ها در تبیین موضوع ناموفق ظاهر شد، نهایتا باز هم سخنگوی شرکت مخابرات به موضوع ورود کرد و با تبیین جزئیات این طرح، توان خود برای همراهی رسانه‌ها و مردم با تصمیم جدید کمیسیون تنظیم مقررات را به کار بست، تا موضوع به درستی برای رسانه‌ها تشریح شود تا مردم و حتی برخی نهادهای ناظر با اظهارات متناقض و نادرست سر در گم نشوند و موضوعی که می‌توانست به بحرانی برای دولت و شرکت مخابرات منجر شود، به درستی مدیریت رسانه‌ای شد.

در نهایت باید تنها به این نقل به مضمون مرحوم دکتر معتمدنژاد پدر علم ارتباطات بسنده کرد که اگر مدیریت روابط عمومی سازمان ها به اندازه‌ی انگشتان دو دست در اختیار افرادی همچون دکتر زارعیان بود دیگر خیالمان از روابط عمومی ها آسوده بود.

* مونا ارشادی فر - سردبیر سیتنا

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

سلام . من شاگرد دکتر زارعیان در دانشگاه علامه طباطبایی بودم . با اینکه در آن دانشگاه استادان خوبی حضور دارند . تا با دکتر کلاس نداشتم ، معنی و کارکرد روابط عمومی را نفهمیدم . از خدا برایشان آرزوی سلامتی دارم

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.