چشم انداز توسعه و تحول مخابرات در افق تغییرات مدیریتی و انتظارات ذی نفعان
با گذشت یک ماه و اندی از توافق 10 بندی سهام داران عمده شرکت مخابرات ایران در جهت هم افزایی و مشارکت همه سهام داران در اداره این شرکت، در این مقطع علاوه بر سهام داران، سایر ذی نفعان شرکت مخابرات ایران و از جمله مردم، کارکنان و پیمانکاران شرکت مخابرات منتظر شروع اقدامات عملی به موقع و عاجل مجموعه جدید مدیریتی شرکت مخابرات ایران هستند.
به گزارش سیتنا، دکتر جمشید قضاتی، مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در یادداشت ماه شماره نهم ماهنامه نسل چهارم نوشت:
با گذشت یک ماه و اندی از توافق 10 بندی سهام داران عمده شرکت مخابرات ایران در جهت هم افزایی و مشارکت همه سهام داران در اداره این شرکت، در این مقطع علاوه بر سهام داران، سایر ذی نفعان شرکت مخابرات ایران و از جمله مردم (به عنوان اصلی ترین رکن)، کارکنان و پیمانکاران شرکت مخابرات منتظر شروع اقدامات عملی به موقع و عاجل مجموعه جدید مدیریتی شرکت مخابرات ایران هستند.
به اعتقاد نگارنده، به نظر می رسد این اقدامات در محورهای زیر به فوریت در دستور کار قرار گیرد و گذر زمان و تاخیر(هر چند یک روز) موجب عدم امکان جبران در مسیر پویایی و توسعه شرکت است:
افزایش نشاط و انگیزه کارکنان شاغل در بدنه شرکت مخابرات ایران از طریق تقویت مکانیزم های مالی و معنوی، با رویکرد بهبود بهره وری نیروی انسانی شاغل در کلیت شرکت مخابرات؛
نوسازی مدیریت میانی (مدیران شرکتها ، معاونتها و مدیران ستادی) بر محوریت مدیریت حرفه ای، تخصص گرایی و شایسته سالاری؛
چابک سازی ساختار سازمانی از طریق ادغام و انحلال برخی از حوزههای ستادی موازی و غیرضروری؛
حرکت به سمت ایجاد سامانههای فنی و سازمانی در جهت یکپارچه سازی خدمات در بخش تلفن ثابت و سیار در جهت درآمد زایی بیشتر و نوع آوری در ارائه خدمات؛
فوریت درعملیاتی کردن اجرای ساختار سازمانی جدید بر مبنای ادغام شرکت های استانی در شرکت مخابرات ایران؛
نوسازی شبکه فنی با محوریت تکنولوژی های جدید با استفاده از ظرفیت مشارکتها و تسهیلات خارجی؛
آماده سازی برنامه های توسعه مدیریت و کارشناسی جهت واگذاری مدیریت میانی به بدنه جوان کارشناسی جهت اداره شرکت مخابرات بر اساس رویکردهای جدید تکنولوژی و فناوری؛
شروع برنامه های هدفمند برای آموزش بدنه کارشناسی شرکت بر محوریت تجمیع و هدفمند سازی با رویکرد آموزش های تخصصی کارکنان همگام با استقرار نظام جذب هدفمند کارکنان برای 5 سال آینده؛
مدیریت منابع مالی و ظرفیتهای شرکت با رویکرد بهره وری منابع مالی در اختیار؛
ایجاد کمیتههای تخصصی و اتاق فکر مدیریت در راستای شناسایی و تصمیم سازی برای مدیریت ارشد شرکت در تمام حوزهها و تحلیل عملکرد و تهدیدات رقبا در جهت اداره بهتر مجموعه مخابرات؛
اجرای طرح های ضربتی حل مسائل و مشکلات فنی شبکه در ارائه خدمات بهینه به مشترکان (تلفن ثابت، سیار و خدمات دیتا)؛
و سرانجام به امید خداوند متعال با تلاش و همت مدیریت جدید و کارکنان، مردم به عنوان استفاده کننده خدمات شرکت مخابرات ایران احساس کنند که بهترین خدمات را با قیمتی مناسب و در اسرع وقت از شرکت مخابرات ایران دریافت میکنند و با علاقه قلبی و رغبت ناشی از اختیار و انتخاب، مصرف کننده خدمات برند بزرگ مخابرات ایران هستند.
کارکنان احساس کنند که ضمن افتخار، همزمان با احساس مسوولیت و نقش آفرینی در سازمان معظم مخابرات، با برخورداری از منزلت سازمانی همراه با تعلق سازمانی بیشتر، در حوزه رفاهیات نیز از برخورداری حداکثری بهره می گیرند.
پیمانکاران حوزه مخابرات نیز به عنوان یکی از ذینفعان، احساس کنند که در چرخه فعالیت و مشارکت حداکثری با شرکت مخابرات، با افزایش اشتغال زایی در داخل شرکت خود، نقشی اساسی در توسعه مخابرات و توسعه کسب و کار صنعت مخابرات و ارتباطات دارند.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید