کدخبر :184974 پرینت
02 اسفند 1394 - 14:13

شرط معاون مخابرات برای سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی

معاون راهبرد و توسعه کسب و کار مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: اگر در زمینه تعرفه ها بهبود صورت بگیرد، طی پنج سال آینده می توانیم حدود 15 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش تلفن همراه و ثابت سرمایه گذاری کنیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس ملک جعفریان که در سمینار تخصصی Wifi Offloading به میزبانی شرکت دلسا – زایکسل سخن می گفت، افزود: شرکت مخابرات با بستر های مخابراتی و فضاهایی که در مراکز تلفنی در اختیار شرکت های PAP قرار می دهد به دنبال انحصار نیست.

وی ادامه داد: شرکت های PAP که پروانه فعالیت خود را قبل از سال 88 دریافت کرده بودند، همواره در بهترین و سودده ترین نقاط حضور دارند، لذا با این دایره فعالیت، خط ریسک درآمدی برای آنها به صفر می رسد.

ملک جعفریان به گستردگی ارائه خدمات شرکت مخابرات ایران در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت، تنها اپراتوری است که در حوزه های اکتیو و پسیو از چابهار تا آستارا و از خرمشهر تا سرخس ارایه خدمات می کند. حتی با پذیرفتن ریسک های درآمدی، در تمام روستاها و مناطق محروم کشور هم حضور دارد.

وی با اشاره به عدم توازن میان هزینه ها و درآمدها در بخش تلفن ثابت خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران با تعرفه های سال 82 و هزینه های سال 94 اداره می شود، این در حالی است که تعرفه های سازمان های دولتی، نسبت به سال های گذشته افزایش چند برابری داشته است.

معاون راهبرد و توسعه کسب و کار مدیرعامل از مسوولان دستگاه های قانون گذار خواست، با نگاه دلسوزانه به این بخش ، به رونق صنعت ارتباطات در حوزه تلفن ثابت کمک کنند تا با کارهای توسعه ای ، خدماتی مناسب و با کیفیت به مردم ارایه شود.

مهندس ملک جعفریان به میزان سرمایه گذاری شرکت مخابرات ایران از زمان خصوصی سازی تا به حال اشاره کرد و افزود: از زمان خصوصی سازی تا به حال، این شرکت توانسته حدود 13 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان سرمایه گذاری کند. علاوه بر آن، همواره سهم دولت از درآمد این شرکت نیز پرداخت شده است. اگر در زمینه تعرفه ها بهبود صورت بگیرد، طی پنج سال آینده می توانیم حدود 15 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش تلفن همراه و ثابت سرمایه گذاری کنیم.

وی همچنین به رشد سریع فناوری اطلاعات در جهان اشاره کرد و گفت: امروزه، شبکه های اجتماعی، سرعت انتقال اطلاعات را به ثانیه رسانده اند. از این رو، باید کاری کنیم که در بکار گیری فناوری اطلاعات عقب نمانیم.

معاون راهبرد و توسعه کسب و کار ، یکپارچه سازی  و همگرایی را در شرکت مخابرات ایران یک ضرورت دانست و گفت: با گستردگی که شرکت مخابرات ایران در ارائه خدمات دارد، قطعا باید ساختار شبکه ای آن یکپارچه و همگرا شود.

مهندس ملک جعفریان در پایان سخنان خود، استفاده از  Wifi Offloading را در بستر تلفن ثابت یک خدمت مناسب دانست و افزود : Wifi یک فناوری ارزان قیمت برای پوشش دهی مکان های سربسته است  که باید منطقی اجرا شود.

گفتنی است، سمینار تخصصی and microwave Wifi Offloading  ، امروز ، دوم اسفند ماه 94 با حضور اشراقی، مدیرعامل شرکت دلسا و زایکسل ، مهندس ملک جعفریان، معاون راهبرد و توسعه کسب و کار مدیرعامل ، مهندس قضاتی، مشاور مدیرعامل و مدیرعامل شرکت ثامن سپهر کیش، دکتر زارعیان مدیر کل روابط عمومی  و امور بین الملل ، مدیران و کارشناسان حوزه های فنی و تجاری شرکت های مخابرات استانی به میزبانی شرکت دلسا – زایکسل برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.