کدخبر :184131 پرینت
07 بهمن 1394 - 23:45

حرکت شرکت پست به سمت توسعه تجارت الکترونیک

مدیرعامل پست با اشاره به تغییر جهت گیری پست به سمت کسب و کارهای نو، از تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات به مرکز تجارت الکترونیک خبر داد و خاطر نشان کرد: با تغییرات و انتقال این مرکز به مکان دیگر، در چند سال آینده به سمت ایجاد مرکز تجارت الکترونیک خواهیم رفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس مهری به استقرار شش شرکت در این مرکز در حال حاضر اشاره کرد و گفت: در این مرکز تمام مسایل تجارت الکترونیک داخلی و بین المللی ساماندهی خواهد شد.

مهری آینده پست را در این بخش دانست و افزود: با راه افتادن مرکز تجارت الکترونیک، نیازمند تقویت پست لجستیک هستیم که هم اکنون تجهیز برخی استانها از جمله فارس، اصفهان، خراسان رضوی،رشت، قم و تبریز صورت گرفته و به تدریج شهرهای دیگر تجهیز خواهند شد.

وی با ابراز خرسندی از به فرجام رسیدن برجام اظهار داشت: راه افتادن سوئیفت به عنوان ابزار توسعه تجارت الکترونیک اتفاق خوبی بود که رخ داد و به تدریج باید با شرکتهای فعال در این زمینه وارد مذاکره شد.

مهری با تاکید بر توسعه زیرساخت ها گفت: زیر ساخت ها باید با افزایش حجم امانات و بسته های کوچک، افزایش یابد. حتی می توان شبکه توزیع بسته کوچک امانت را حداقل در تهران راه اندازی کرد.

مدیرعامل پست در ادامه وضعیت شرکت پست را در ده ماه گذشته طبیعی اعلام کرد و گفت: با انجام اصلاحات فنی، مالی و ساختاری در پست، به تدریج شاهد کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات هستیم.

وی امسال را سال تثبیت شبکه پستی خواند و ابراز امیدواری کرد، سال آینده سال تحول پست باشد.

مدیرعامل پست همچنین گفت: با کاهش پست نامه ها، رویکرد ما در سال جاری به سمت کالا و امانات رفته و با رشد آن در 10 ماه گذشته تنها در ماه گذشته 27درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

وی در عین حال، استراتژی آینده پست را توسعه خدمات ویژه شهروندی دانست و گفت: همانطور که 110 تلفن امنیت، 115 تلفن سلامت، 125 تلفن حوادث است تلفن 193هم تلفن خدمت خواهد بود تا خدمات مورد نیاز هر یک از شهروندان را ارایه دهد.

وی با بیان این که کال سنتر193با داشتن 300 ای وان 9 هزار تماس را پوشش می دهد، گفت: در حال حاضر 193 خدمات پستی، توزیع سریع مرسوله با مشارکت بخش خصوصی، دریافت بلیط هواپیمایی و اتوبوس داخلی، تهیه غذا، را انجام می دهد که به تدریج با توسعه خدمات و توافق با اصناف مختلف این خدمات بیشتر هم خواهد شد.

وی مزیت 193 را داشتن SLAبا کلیه اصناف همکار دانست و اضافه کرد: چون خدمت از طریق صنف ارایه می شود پس مطمئن و با قیمت های استاندارد است که در آن بحث امنیت خانواده ها مراعات شده و هرگونه تخلف و یا شکایت مشتریان هم که به پست اعلام شود، طبق قرارداد SLA از صنف پیگیری خواهیم کرد.

مهندس مهری سطح پوشش این خدمت را 16 استان عنوان کرد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی این بخش را در سطح شهرستانها توسعه خواهیم داد و امیدواریم در 4 ماه آینده کل کشور از طریق 193 بتوانند خدمت بگیرند.

وی پیش بینی کرد استقبال از این خدمت گسترده بوده و روزانه 30 هزار نفر از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.