تبلیغ عجیب و غریب پست بانک روی بیلبوردهای تهران
پست بانک که باید تمرکز خود را روی ارائه خدمات مالی و بانکی به مناطق روستایی معطوف کند با یک تبلیغ عجیب و غریب روی برخی از بیلبوردهای تهران دیده میشود! تبلیغ خلاقانه!!! پست بانک با شعار “من و پست بانک همین الان…” که به شکل نقاشی است و با یک کاراکتر Mascot به شکل دایناسور که با در دست داشتن مونوپاد و در آغوش گرفتن لوگوی پست بانک طراحی شده است!
به گزارش سیتنا، "سهیل قدیری" نوشت: در اوضاع و احوال بد اقتصادی و رکودی که بازار را فرا گرفته است کمتر کسی سراغ بیلبوردهای گرانقیمت تهران میرود، بیلبوردهایی که بیشتر بهدرد پول آتش زدن میخورند تا تبلیغات.
در همین شرایط شاید بتوان گفت یکی از میهمانان همیشگی بیلبوردهای تهران بانکهای دولتی و خصوصی هستند؛ بانکهایی که قرار است سرمایههای مردمی را در تامین منابع زیرساختهای کشور و تولید و سرمایهگذاری خرج کنند اما بخش عمدهای از آن را صرف خرید شعبه و زمین و البته بخش کوچکی را خرج بیلبورد میکنند.
بههر حال بهتازگی بانک دولتی پست بانک که باید تمرکز خود را روی ارائه خدمات مالی و بانکی به مناطق روستایی معطوف کند با یک تبلیغ عجیب و غریب روی برخی از بیلبوردهای تهران دیده میشود! تبلیغ خلاقانه!!! پست بانک با شعار “من و پست بانک همین الان…” که به شکل نقاشی است و با یک کاراکتر Mascot به شکل دایناسور که با در دست داشتن مونوپاد و در آغوش گرفتن لوگوی پست بانک طراحی شده است شاید از عجیبترین طرحهای تبلیغاتی باشد که روی بیلبوردهای شهر رفته است!
اما سوال اول اینجاست که یک دایناسور چه نسبتی میتواند با فرهنگ ایران داشته باشد آنهم با این کیفیت طراحی روی بیلبورد!و استفاده بسیار ناشیانه از واژههایی مانند “همین الان یهویی” که تاریخ مصرفش در جامعه گذشته است به چه منظور بوده است!
و در آخر اینکه مخاطب با دیدن این طرح به فکر چیزی مانند مسابقه یا شبیه آن میافتد که باید در شبکههای اجتماعی برگزار شود که البته با کمی جستجو خواهد یافت هیچ ردپایی از کانالهای رسمی پست بانک در شبکههای اجتماعی نه در وبسایت و نه در خود این شبکهها ندارد.
انتهای پیام
دیدگاهها
چون در بین این همه تبلیغ که دیده نمی شود شما راجع به این نوشتید یعنی تبلیغ کردید
وقتی یک دایناسور! یهویی!!! مشاور تبلیغات و بازاریابی شما می شود نتیجه ای بهتر از این حاصل نمی شود! شاید مسئولان زرنگ پست بانک پیش خودشان فکر کنند با وایرال شدن این عکس در فضای مجازی هزاران بار بیشتر از بیلبورد دیده و شنیده شده اند اما سوالی که می توان از این دایناسورهای نوابغ همین الان یهویی پرسید اینست آیا این زرنگی ارزش مورد تمسخر قرار گرفتن برندتان را داشت؟
این نوع تبلیغات پست بانک دارای قدرت بسیار زیادی خواهد بود و حجم اطلاع رسانی و شناخت برند گسترده ای را به وجود می آورد اما متاسفانه به شدت این کمپین قدرتمند منفی است و دید جامعه هدف را به شدت نسبت به این برند منفی میکند. این یعنی یکی از بدترین شرایط در برندینگ که تعداد بسیار زیادی از مخاطبان و بازار هدف شما، شما را با دید منفی در ذهن داشته باشند. در این شرایط شما نیاز به زمان، اعتبار و هزینه ی زیادی دارید تا در بهترین شرایط دید منفی به وجود آمده را خنثی کنید، هزینه ای چند برابر هزینه تبلیغات در حال حاضر پست بانک
افزودن دیدگاه جدید