کدخبر :173566 پرینت
01 فروردین 1394 - 14:58

نگرانی از تاثیر منفی اینترنت بر اخلاق انسانی

نتایج یک بررسی تازه که توسط موسسه Pew Research انجام شده نشان می دهد دسترسی به اینترنت در جوامع در حال توسعه اثرات قابل تاملی بر افکار عمومی دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از تک کرانچ، نوشت: در سال های اخیر شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک برای تسهیل دسترسی به اینترنت سرمایه گذاری‌های گسترده ای به عمل آورده اند و بدین منظور از ارسال بالن و پهباد به آسمان هم دریغ نکرده اند،اما مشخض نیست که ساکنان کشورهای در حال توسعه این اقدامات را مفید به حال خود می دانند یا خیر.

اگر چه اینترنت برقراری ارتباط میان انسان ها را تسهیل می کند، اما به جاسوسی دولت ها از شهروندانشان کمک می کند و برای تهدید به خشونت و سرقت و به خطر انداختن امنیت انسان ها هم قابل استفاده است. علیرغم همه این مشکلات اکثر افراد ترجیح می دهند باز هم به اینترنت دسترسی داشته باشند.

بررسی های Pew Research نشان می دهد در جوامع در حال توسعه اکثریت 64 درصدی مردم و از جمله افرادی که کاربر اینترنت نیستند می گویند اینترنت تاثیر مثبتی بر آموزش دارد. 53 درصد هم حس می کنند تاثیر اینترنت بر روابط انسانی مثبت است.

52 درصد هم معتقدند تاثیر اینترنت بر اقتصاد مثبت است. در مقابل تنها 29 درصد مردم این جوامع گفته اند که اینترنت تاثیر مثبتی بر امور اخلاقی داشته است. 42 درصد پرسش شوندگان در این جوامع اظهار داشته اند که تاثیر اینترنت بر اخلاق انسان ها منفی بوده است.

البته افرادی که به اینترنت دسترسی دارند احساس بهتری نسبت به تاثیر اجتماعی آن داشته اند. به عنوان نمونه 65 درصد از کاربران اینترنت در کشورهای در حال توسعه معتقدند اینترنت تاثیر مثبتی بر روابط شخصی دارد، اما این رقم در مورد افرادی که کاربر اینترنت نیستند به تنها 44 درصد می رسد. 60 درصد افراد تحصیل کرده هم به این تاثیر اعتقاد دارند.

مهم‌ترین کارکرد اینترنت در مورد 86 درصد افراد برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده است و 82 درصد آنها از این ابزار برای حضور در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. 54 درصد برای مطالعه اخبار سیاسی، 46 درصد برای مطالعه اخبار حوزه سلامت، 42 درصد برای دریافت اطلاعاتی در مورد دولت یا خدمات گوناگون، 35 درصد برای کاریابی، 22 درصد برای  پرداخت پول، 15 درصد برای خرید و 13 درصد برای شرکت در کلاس های آنلاین از اینترنت استفاده می کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.