کدخبر :17157 پرینت
19 مهر 1393 - 16:12

رونمایی از 5 سرویس و 100 خدمت نوین پستی

متن خبر

5 سرویس و 100 خدمت نوین پستی با حضور دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم زمان با برگزاری مراسم بزرگداشت هفدهم مهرماه، روز جهانی پست رونمایی شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی شرکت پست، این شرکت در  راستای تحقق شعار "نوآوری و ارتقای کیفیت خدمات پستی" و پیاده سازی راهبرد پستی دوحه در ابعاد سه گانه پستی (فیزیکی،الکترونیکی و مالی) و تنوع بخشی به محصولات و خدمات و همچنین پاسخگویی بهینه به نیازهای رو به تحول مشتریان، ارایه خدمات بانکی، الکترونیکی و فیزیکی در واحدهای پستی را با جدیت دنبال می نماید.

 

در همین ارتباط شرکت پست به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای خدماتی کشور، 100 خدمت پستی در قالب 5سرویس شامل: خدمات پستی با ارزش افزوده از طریق تلفن همراه (USSD ) ، شبکه متمرکز تبلیغات تلویزیونی در دفاتر پستی باجه ارایه خدمات بیمه و خدمات مالی و پست نت را طراحی و  راه اندازی نمود که هم زمان با شانزدهم مهرماه در حاشیه بزرگداشت مراسم روز جهانی پست با حضور دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ، دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،معاونین وزیر، مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست، مدیران عامل و روسای شرکت ها و سازمان های تابعه و مدیران و معاونین ستادی و اجرایی شبکه پستی به بهره برداری رسید که در ذیل به تشریح آن می پردازیم:

 

خدمات پستی با ارزش افزوده از طریق تلفن همراه (USSD)

 براساس این گزارش  شرکت پست همگام با پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی، سهولت دسترسی به خدمات پستی را با کمترین هزینه از طریق تلفن های همراه و در قالب سرویس (USSD) فراهم نموده است.

 

با شماره گیری  # 193*خدمات پستی رهگیری مرسولات پستی رهگیری مرسولات ناجا و اعلام نزدیک ترین دفاتر پستی از طریق تلفن همراه در دسترس خواهد بود.

 

از طریق سرویس رهگیری مرسولات پستی مشتری در هر لحظه و هرکجا بدون نیاز به دسترسی به اینترنت می تواند وضعیت مرسوله پستی خود را با استفاده از کد 20 رقمی مرسوله پستی پی گیری نماید.

 

از طریق سرویس رهگیری مرسولات ناجا نیز سرنوشت مدارک ارایه شده از سوی ناجا (نیروی انتظامی) نظیر شناسنامه و کارت خودرو، گواهینامه، نظام وظیفه و... قابل رهگیری می باشد.

 

اعلام نزدیک ترین دفاتر پستی دیگر خدمتی است که با توجه به موقعیت مکانی مشتری و با استفاده از سرویس مذکور، نشانی نزدیک ترین دفاتر پستی را به متقاضی اعلام می نماید.

 

استعلام نرخ پستی،درخواست تأییدیه توزیع مرسولات،صدای مشتری و تالار گفتگو، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر وجود نامه آماده تحویل به وی،اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تأیید توزیع نامه به گیرنده، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر وجود امانت آماده تحویل به وی و  اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تأیید توزیع امانت به گیرنده سایر خدماتی است که بر بستر تلفن همراه به هموطنان قابل ارایه می باشد.

 

شبکه متمرکز تبلیغات تلویزیونی در دفاتر پستی

این گزارش می افزاید دیگر سرویس طراحی شده و جدید شرکت پست که به بهره برداری رسید سرویس شبکه متمرکز تبلیغات تلویزیونی در دفاتر پستی می باشد.

 

در این سرویس که به عنوان یکی از قدرتمندترین راهکارهای پیاده سازی تبلیغات و اطلاع رسانی به شمار می رود سیستم متمرکز پخش ویدیو و تصاویر از طریق تلویزیون های مداربسته در دفاتر پستی منتخبکه قابلیت برنامه ریزی برای پخش در روز و یا ساعت مورد انتظار مشتریان را دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این شبکه راه حلی جامع و مبتنی بر ارتباط مستقیم و متمرکز از طریق ارسال تبلیغات از سرور مرکزی پست و قابل نمایش در نمایشگرهای متصل به شبکه است که می تواند برای ارسال و کنترل محتوای رسانه های صوتی - تصویری در دفاتر پستی دارای نمایشگر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

تبلیغ و اطلاع رسانی در اماکن پستی (محلی و کشوری)، مدیریت و مانیتورینگ تمامی نمایشگرها به صورت  آنلاین از یک نقطه مرکزی بدون محدودیت جغرافیایی زمان بندی دقیق برای نمایش، امکان ارسال آنی اخبار یا زیرنویس از مهمترین قابلیت های این سرویس به شمار می رود.

 

این شبکه همچنین امکان نمایش انواع مختلف تبلیغات رسانه های تصویری را بر روی تمامی نمایشگرهای موجود در دفاتر پستی به سهولت فراهم می آورد.

 

باجه ارایه خدمات بیمه ای

تردد‌های غیرضروری در شهرها، علاوه بر افزایش انواع آلودگی‌های محیط‌ زیست، از میزان بهره‌وری نیز می‌کاهد. به همین منظور شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، با راه‌اندازی سرویس ارایه خدمات بیمه ای  در دفاتر پستی امکان دسترسی شهروندان را با تکیه بر شبکه گسترده پستی ایجاد گردیده و مشتریان می توانند از این خدمات در نزدیکترین دفتر پستی بهره مند گردند.

 

این خدمات علاوه بر دفاتر پستی شهری، در دفاترICTروستایی نیز قابل ارایه بوده و با توجه به این که نمایندگی های بیمه ای عمدتاً در روستاها حضور ندارند این خدمات با حداقل هزینه در اختیار آنان قرار گرفته و با خدمت رسانی به روستاییان از تردد غیرضروری و هزینه های سربار مازاد جلوگیری می نماید.

 

ارایه خدمات بیمه ای شامل 5 خدمت بیمه عمر، بیمه آاتش سوزی، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه اتومبیل، بیمه های مسئولیت می باشد.

 

توسعه سرویس پست مالی از 10 استان به 21 استان و منطقه پستی با 53 خدمت

به منظور استفاده بهینه از توانمندی های شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت پست بانک ایران و هم افزایی هر چه بیشتر جهت ارایه خدمات به هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور تفاهم نامه ای به منظور ارایه خدمات بانکی در تمامی واحدهای پستی منعقد شده است.

 

افتتاح حساب های قرض الحسنه، پس انداز، جاری، افتتاح انواع حساب های سپرده سرمایه گذاری، پرداخت وجه از حساب مانده، تسهیلات وام، صدور گواهینامه عدم پرداخت چک، تقاضای عدم پرداخت چک، صدور ضمانت نامه نقدی و غیرنقدی، دریافت قبوض شرکت های خدماتی و ده ها خدمت دیگر از جمله خدمات قابل ارایه در باجه های مالی ادارات پست به شمار می رود.

 

توسعه خدمات سرویس پست نت (خدمات الکترونیکی مبتنی بر اینترنت) از 23 خدمت به 40 خدمت

باجه ارایه سرویس الکترونیکی در مفهوم عام به منزله یک کافی نت تلقی گردیده و تمامی خدمات اینترنتی و الکترونیکی در چهارچوب مقررات تعیین شده توسط پست در قالب 40 خدمت و در دفاتر منتخب به مشتریان ارایه می گردد.

 

در این واحدها خدمات متنوعی در راستای تأمین نیاز مشتریان و تحقق دولت الکترونیک عرضه می گردد که شامل ایمیل پستی، دسترسی به اینترنت، استعلام کدپستی، رهگیری مرسولات پستی، خرید بلیط (ورزشگاه ها و ...)، ثبت نام های اینترنتی، رزرو هتل، پرداخت قبوض، ثبت نام اظهار نامه مالیاتی و املاک، ثبت نام دانشگاه، ثبت نام و تغییر ثبت شرکت ها، ثبت نام وام ازدواج، پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت نام ادواری تمامی صنوف، ثبت نام تأییدیه تحصیلی، سامانه فروش آنلاین نمایشگاه کتاب، ثبت نام اینترنتی برای خدمات پس از فروش تعمیرگاه های مجاز، ثبت نام دریافت کارت خدمات شهری «کارت مترو»، پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی، پرداخت عوارض نوسازی و پرداخت عوارض خودرو می باشد.

 

بر اساس این گزارش اجرای نظام پرداخت جریمه در قبال عدم اجرای تعهدات زمانی سرویس پست ویژه، ارتقای سامانه درگاه خرید و فروش اینترنتی، ایمن سازی فرآیند قبول مرسولات با استفاده از سخت افزارهای امنیتی (Token ) نقش تمبر نرم افزاری و پروژه های عمرانی اداره پست شهرستان بناب - آذربایجان شرقی، اداره پست شهرستان مراوه تپه – گلستان، اداره پست شهرستان بم – کرمان و اداره پست شهرستان بروات – کرمان نیز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.