نقشهبرداری توئیتری از عواطف مردم جهان
دانشمندان استرالیایی از یک ابزار توئیتری برای نقشهبرداری از خلق و خوی مردم سراسر جهان در زمان واقعی رونمایی کردهاند.
به گزارش سیتنا، این ابزار به ارتقای اختصاص خدمات سلامت روانی کمک میکند. ابزار آنلاین موسوم به «ما احساس میکنیم» (We Feel) بیش از 32 هزار توئیت در دقیقه (10 درصد تمامی توئیتهای انگلیسیزبان) را با 600 کلمه که با عواطفی مانند عشق، لذت، تعجب، عصبانیت، غصه و ترس مرتبط هستند، تحلیل میکند.
به گفته هلن کریستنسن از موسسه Black Dog استرالیا، این دادهها برای نظارت بر عواطف افراد و جوامع در مکانهای مختلف به کار میرود و در نهایت پیشبینی میکند چه زمان و چه جایی خدمات نجات زندگی لازم است. موسسه استرالیایی درباره اختلالات خلقو خوها مانند افسردگی تحقیق و آنها را درمان میکند.
در اینجا حجم بزرگ دادههای توئیتر که گفته میشود ماهانه دارای 255 میلیون کاربرد فعال در سراسر جهان است، تحلیل میشود.
به گزارش ایسنا، این پروژه در حال حاضر فقط به توئیتهای انگلیسیزبان اختصاص دارد و به توئیتر محدود است و همچنین دارای کمبود دادههایی درباره جنسیت، هویت و مکان تعدادی از کاربران موجود در پلتفرم رسانه اجتماعی است. با این حال، علیرغم این محدودیتها، «بریدیان اودی»، محقق این پروژه، مدعی است ابزار مزبور نخستین فرصت برای کسب درک بهتر افرادی است که از این پلتفرم برای توئیتکردن عواطفشان استفاده میکنند.
در این میان، دادههای موجود روی این وبسایت از ساعت 12 نیمه شب تا 10 صبح روز یکشنبه پنجم خرداد نشان میدهد ایرانیان عمدتا شاد هستند؛ این در حالی است که میزان عصبانیت، ترس و تعجب کمترین توئیت را داشته است. جنس 73.3 درصد شرکتکنندگان ناشناخته بوده، 10.8 درصد زن و 15.9 درصد مرد هستند. همچنین طی این ساعات 3123 نفر شرکت داشتهاند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید