افزایش قیمت شبکه های اطلاع رسانی پس از معامله واتزاپ
شرکت فیسبوک موافقت خود با پرداخت 19 میلیارد دلار برای خرید واتزاپ را اعلام کرد. این مبلغ بصورت نقد و سهام پرداخت می شود. این معامله قیمت شبکه های اطلاع رسانی را بشدت افزایش داده است.
به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از شبکه العربیه، شرکت 55 نفری واتزاپ، که جایگزینی برای ارسال پیامک است، توانسته در ظرف 9 ماه تعداد کاربران خود را دو برابر کند و به 450 میلیون کاربر در ماه برساند. بدین ترتیب اکنون واتزاپ محبوب تر از تویتر، سایت خرده بلاگ اینترنت است که 240 میلیون کاربر دارد و در حال حاضر قیمت آنرا 30 میلیارد دلار برآورد می کنند.
قرار است که خرید واتزاپ با پرداخت 3 میلیارد دلار اوراق سهام خاص همراه باشد که در ظرف 4 سال به بینانگذاران و کارمندان این شرکت پرداخت خواهد شد. این بزرگترین خرید یک شرکت با منظور کردن اوراق سهام است.
درآمد شرکت واتزاپ فاش نشده، اما این شرکت بعد از یکسال استفاده مجانی از خدمات خود آبونمانی معادل یک دلاری برای یکسال دارد. واتزاپ تبلیغات ندارد، و مارک زاکربی، رئیس فیسبوک گفت که به نظرش این روش استفاده پولی از سیستمهای اطلاع رسانی کار درستی نیست.
فیسبوک بعد از چهار سال فعالیت اکنون 150 میلیون عضو دارد که یک سوم کاربران واتزاپ است.
واتزاپ بیش از 50 میلیارد پیامک را در روز ارسال می کند، و برای این کار فقط 32 مهندس در اختیار دارد. این شرکت هیچ کارمند بازاریابی و یا روابط عمومی ندارد.
واتزاپ فعالیت خود را با این ایده شروع کرد تا پیامکها را مجانی و به سرعت ارسال کند، و به این ترتیب جایگزین سیستم پیامک شرکتهای مخابراتی شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید