کدخبر :12798 پرینت
22 بهمن 1392 - 15:31

برگزاری جشنواره‎ی "هفته خرید اینترنتی" در اسفند ماه

متن خبر

جشنواره هفته خرید اینترنتی، رویدادی است که برای نخستین بار در کشور به صورت کاملا مجازی در فضای اینترنت و با حضور کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی، از تاریخ سوم تا نهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

به گزارش سیتنا، فرانک رازقی اسکویی- قائم‌مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: امروزه مهارت بهره‌مندی و استفاده از خدمات در بستر اینترنتی، باید تبدیل به یکی از مهارت‌های عمومی برای آحاد مردم شده و وارد زندگی روزمره‌شان شود. این موضوع تا آنجایی پیش رفته ‌که این قبیل مباحث به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان راه پیدا کرده‌است، از این‌رو اطلاع‌رسانی به شهروندان در زمینه کسب‌وکارهای اینترنتی ضرورت دارد.

 

وی برگزاری جشنواره "هفته خرید اینترنتی" را گام مهمی برای آموزش خرید اینترنتی در ایران برشمرد و گفت: مردم در فروشگاه‌های اینترنتی، فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی، نه تنها به فهرست متنوعی از محصولات و خدمات اعم از اقلام سوپرمارکتی، لوازم‌التحریر، لوازم بهداشتی- آرایشی، خرید بلیت، گل، مبلمان، سفارش غذا، سفارش ترجمه، لوازم صوتی-تصویری و ... دسترسی دارند، بلکه امکان مقایسه اطلاعات قیمت‌ها را در فروشگاه‌های مختلف دارند و حتی می‌توانند از نظرات خریداران دیگر مطلع شوند.

 

اسکویی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره مجازی را آگاهی‌رسانی به مردم در خصوص خرید اینترنتی و آموزش‌های لازم برای این سبک جدید خرید به مردم عنوان کرد و گفت: این کار در واقع به توسعه کسب و کارهای اینترنتی می‌انجامد، چرا که با جا افتادن مقوله خرید اینترنتی در میان شهروندان، تصمیم‌گیران در نهادهای خصوصی و دولتی نیز وادار به حرکت و فعالیت در این زمینه می‌شوند؛ اتفاقی که برخلاف تمام تلاش‌های صورت‌گرفته هنوز روی نداده است.

 

وی با اشاره به اینکه عدم اعتماد مردم نسبت به خریدهای اینترنتی، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین سد راه توسعه این کسب‌وکار است، افزود: طی سال‌های اخیر، اطلاع‌رسانی درستی در خصوص کسب و کارهای اینترنتی انجام نشده، از این‌رو بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که نهادی دولتی، متولی ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی است و می‌توانند به فروشگاه‌های دارای مجوز اعتماد کنند.

 

قائم‌مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با تاکید بر 2 شاخص مهمی که پیش از اعطای نماد اعتماد توسط این مرکز ارزیابی می‌شود، گفت: مشخص بودن هویت صاحب فروشگاه و مکان فیزیکی فعالیت وی، دو شاخصی است که تمامی خریداران هنگام مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی دارای مجوز و با کلیک روی لوگوی اعتماد فروشگاه می‌توانند مشاهده کنند.

 

به گزارش سیتنا، جشنواره‌ "هفته خرید اینترنتی" از سوم تا نهم اسفندماه سال جاری و با حضور فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و دارای نشان نماد اعتماد الکترونیکی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که طی آن فروشگاه‌های اینترنتی تخفیف‌های ویژه‌ای به خریداران‌شان می‌دهند.

 

کاربران می‎توانند با مراجعه به وبگاه جشنواره به نشانی eshopfest.ir اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.