معاون فنی مدیرعامل شرکت پست: سرویسهای ارزش افزوده آیندهی پست را رقم میزند
معاون فنی شرکت پست، گفت: این شرکت اگر بخواهد از ساختار سنتی درآید باید دنبال سرویس های ارزش افزوده برود.
به گزارش سیتنا، مهندس "بوداغی" در گفتوگو با روابط عمومی وزارت ارتباطات، با اشاره به این که پست ویژه یک سرویس ارزش افزوده محسوب میشود، افزود: با طراحی جدید و هماهنگی با بخش خصوصی، پوشش پست ویژه به 730 نقطه در سراسر کشور افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور استقبال از این سرویس خوب بوده، به طوری که ترافیک سال گذشته به دو نیم میلیون فقره مرسوله رسید. امسال هم افزایش یافت و ثابت کرد بررسی میدانی از نیاز سنجی مشتریان دقیق بوده است.
بوداغی گفت: شاید ما از معدود کشورهایی هستیم که توانسته در داخل کشور علاوه بر سرویس های متعارف پستی همچون پیشتاز ، در ساختار UPU یک سرویس جدید را با این قابلیت اضافه کند.
وی با اشاره به این که بر اساس نیاز مشتری به سرعت بیشتر، بررسی میدانی این سرویس از سال 87 شروع شد، اظهار داشت: این سرویس برای پست تعهدآور است، یکی از الزامات آن جریمه ای معادل 2 برابر نرخ دریافتی از مشتری در صورت عدم تعهد به موقع به توزیع است.
معاون فنی مدیر عامل شرکت پست، خاطر نشان کرد: با توجه به پهناوری کشور ما، سعی شد این امر با بهره گیری از قابلیت بخش خصوصی اجرایی شود.
وی از راه اندازی یکسری خطوط ویژه خبر داد و افزود: با این خطوط صرفاً مرسولات ویژه را دریافت و به نقاط مد نظر و با توجه به تعهدی که داریم ارسال می کنیم.
وی با بیان این که ماتریس کل کشور حدود 160 هزار نقطه می شود ادامه داد: در این ماتریس هر شهر به 380 نقطه دیگر اتصال دارد. در مراکز استان ها هم از930 نقطه شناسایی شده 620 نطقه تحت پوشش قرار گرفته است. که با توجه به خواست مشتری و با طراحی جدید و هماهنگی با سایر بخش های خصوصی که عمدتاً هم خطوط زمینی هستند توانستیم آن را به 730 نقطه افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: متأسفانه باقیمانده مناطق را نه خطوط هوایی نه زمینی قابلیت توزیع مرسولات را ندارند. اما، در شهرستانها از 160 هزار نقطه 90 هزار نقطه برقرار است و مرسولات ویژه در آنجا ارسال می شود.
گفتنی است فاز نخست پست ویژه از سال 88 با راه اندازی مسیر یک طرفه از بوشهر به تهران راه افتاد و سپس ظرف سه ماه کل کشور را در بر گرفت.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید