گزارشی از "بازار" پر از خالی شرکت پست
شرکت پست برروی سایت خود خدمات مختلفی را به بازدیدکنندگانش ارائه میکند؛ یکی از این خدمات یک فروشگاه اینترنتی است که بازار نام دارد.
به گزارش سیتنا، با ورود به سایت شرکت پست با خدمات گوناگونی مواجه میشویم که البته نسبت به پستهای سایر نقاط دنیا ناقصتر هستند.
وقتی از سوی خدمات الکترونیکی، گزینه بازار الکترونیکی را برمیگزینید به صفحهای منتقل خواهید شد که بیشتر شبیه به یک جمعه بازار خیابانی است تا فروشگاهی شیک و معتبر!
نکته جالب اینجاست که در این فروشگاه هیچ نشانهای از نماد اعتماد الکترونیک نیست. کافی است در این بازار سری به اجناس الکترونیکی بزنید؛ متوجه میشوید اجناس داخل سایت چندان هم قابل اطمینان نیستند. از سیمکارتهایی که به قیمت 24 هزار تومان به فروش میرسند گرفته تا گوشیهای تقلبی با طرح اصلی در این چند شنبه بازار به چشم میخورند.
شاید در این بازار با گزینههایی مواجه شوید که در هیچ بازار دیگری آنها را پیدا نخواهید کرد؛ بانکهای اطلاعاتی شهرستانهای مختلف به این معنی که شرکتهای مختلف میتوانند با پرداخت قیمتی بین صد تا 200 هزار تومان بانکی از شماره تلفنها و کد پستی پیدا کرده و از این طریق با پیامکهای تبلیغاتی مشترکان تلفن همراه کلافه کند.
در بخش دیجیتال این بازارچه گارانتیهای معتبر در زمینه اجناس الکترونیکی با ابهام روبهروست. علاوه بر این موضوع دستهبندی محصولات با مشکلاتی مواجه است. برای مثال هنگامی که به منوی محصولات Xbox وارد می شوید، سایت برای شما پلیاستیشن 2 را هم در بین گزینهها مرتب میکند.
به نظر میرسد این بازارچه به جای این که نقش یک فروشگاه معتبر را برای مخاطبانش ایفا کند تنها به فکر سودی است که از هزینههای جابهجایی به دست میآورد یا حداقل در بخش اجناس دیجیتال این فروشگاه حرفی برای گفتن ندارد.
علاوه بر این طراحی سایت به گونهای است که هیچ خلاقیتی در آن به کار نرفته و چندان هم زیبا به نظر نمیرسد. در کنار این موضوعات سایت از لحاظ فنی در زمینه طبقه بندی اجناس با مشکلاتی روبرو است.
شاید بهتر بود شرکت پست به جای فروش اجناس اینچنینی نسبت به ایجاد فروشگاهی اینترنتی اقدام میکرد که تمام فعالیتهای آن اعم از ورود کالا تا فروشش را انجام میداد نه اینکه صرفا شرکت پست وظیفه ارسال اجناس را برعهده بگیرد.
منبع: ایسنا
افزودن دیدگاه جدید