ثبت نام روزی 5 هزار کاربر جدید در صندوق پست الکترونیک ملی
مدیرعامل شرکت پست، گفت: سرویس پست الکترونیک شرکت پست با دارابودن 150 هزار کاربر به طور روزانه به طور متوسط 5 هزار کاربر جدید را ثبت نام میکند.
به گزارش خبرنگار سیتنا (citna.ir)، مهندس کرباسیان که در آستانه روز جهانی پست و در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن میگفت، با اشاره به گستردگی شبکه پستی و پیچیدگی کنترل و نظارت بر فعالیت های آن، اظهار داشت: طی سال گذشته توانسیتم کنترل مطلوبی را بر ارایه سرویس های پستی داشته و با تقویت خدمات الکترونیکی به اهداف موردنظر در زمینه خدمت رسانی نائل شویم.
کرباسیان در زمینه سرویس خرید و فروش اینترنتی، گفت: به دنبال راه اندازی و استقرار سامانه مدیریت الکترونیکی حمل کالا (گیت وی) در بهمن ماه سال گذشته و اعمال مدیریت مالی متمرکز توسط شرکت پست ثبات کاری در ارایه این سرویس ایجاد شد.
مدیرعامل شرکت پست تسریع فرآیندهای اجرایی و تسویه حساب مالی با شرکت های طرف قرارداد به طور روزانه و همچنین کاهش مراجعات واحدهای پستی توزیع کننده به بانک جهت واریز وجوه درآمدی و کالا و خدمات را از دیگر مزایای سرویس گیت وی برشمرد.
مهندس کرباسیان در ادامه افزود: این سرویس طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد رشد ترافیک داشته و از این سامانه دومیلیون و دویست هزار کالا به فروش رفته است.
وی با بیان این که در حال حاضر 30 شرکت بزرگ در سامانه گیت وی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: به موازات جذب چشمگیر ترافیک، خوشبختانه کیفیت سرویس نیز روند روبه رشدی داشته و رضایت خاطر شرکت های طرف قرارداد و مشتریان تامین شده است.
مدیرعامل شرکت پست دریافت بی واسطه کالا، صرفه جویی در هزینه، پرداخت در قبال تحویل و امکان عودت کالا را از مزایای سرویس خرید و فروش اینترنتی برای خریدار نام برد.
مهندس کرباسیان در ادامه ایجاد سرویسهای جدیدی که بتواند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشد را یکی دیگر از اقدامات مهم شبکه در سالهای اخیر برشمرد و افزود: طی سالهای اخیر سرویسهای مبتنی بر فناوری به دیگر سرویسهای این شبکه اضافه شده و در همین راستا در سال جاری نیز دو سرویس جدید وبآگهی و پست الکترونیک به سایر سرویسها افزوده شده است.
وی با بیان این که سرویس وب آگهی به صورت آزمایشی در استان خراسان جنوبی به اجرا درآمده است تصریح کرد: این سرویس با قابلیت اتصال به شبکه خرید و فروش اینترنتی نیاز بسیاری از روستاییان را در تامین کالاهای موردنظرشان رفع خواهد نمود.
مدیرعامل درخصوص سرویس پست الکترونیک، اظهار داشت: سرویس پست الکترونیک شرکت پست نیز با دارابودن 150 هزار کاربر به طور روزانه به طور متوسط 5 هزار کاربر جدید را ثبت نام می نماید.
رییس هیات مدیره سپس به تشریح برنامه 100 روزه شرکت پست پرداخت و افزود: براساس خواسته ریاست محترم جمهور، مقرر شد طی 100 روز کاری نسبت به راه اندازی سرویس پست تلفنی 193در نه استان بزرگ کشور، تعهد توزیع 24 ساعته مرسولات پست ویژه، خرید و فروش اینترنتی 72 ساعته ، ایجاد call center یا مرکز تلفن به شماره 84470000 ، گسترش پست الکترونیک، تامین هزینه های USO توسط دولت با وزارتخانه به منظور گسترش خدمات پایه پستی در کشور و راه اندازی پیک ویژه یا سرویس دست به دست در تهران اقدام شود.
مهندس کرباسیان سپس با اشاره به این که سهم خرید و فروش اینترنتی در دنیا 5 درصد می باشد اظهار امیدواری کرد در شش ماهه دوم سال جاری ترافیک این سرویس در کشور به دو برابر افزایش یابد.
موضوع دیگری که مدیرعامل در این نشست به آن پرداخت سرویس نوین سفارش اینترنتی کارت پستال بود. وی خاطرنشان کرد از طریق فراخوان در حال حاضر 4 شرکت بخش خصوصی در زمینه تولید و ارایه کارت پستال با شرکت پست همکاری می کنند.
به گفته وی به طور روزانه 4 تا 5 هزار کارت پستال از طریق این سامانه ثبت و ارسال می شود. رییس هیات مدیره افزود: هموطنان میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت سفارشات الکترونیکی کارت پستال به نشانی اینترنتی www.ecard.post.ir کارت مورد علاقه خود را انتخاب تا شرکت پست در اولین فرصت آن را چاپ وبه آدرس گیرنده ارسال نماید.
مدیرعامل همچنین به سرویس الکترونیکی رهگیری مرسولات پستی از طریق پرتال شرکت پست اشاره کرد و بیان داشت: درحال حاضر روزانه 70 هزار مراجعه از سوی مشتریان به این درگاه صورت می گیرد و امیدواریم بتوانیم از طریق پرتال پاسخگوی نیازهای شهروندان باشیم.
به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس کرباسیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که سرویس پست تلفنی 193 توسط شرکت پست مجدداً درحال احیا می باشد از افتتاح آن در هفته آتی در تهران خبر داد و گفت:متقاضیان با استفاده از سرویس 193 می توانند مرسوله خود را از طریق پست های پیشتاز، عادی و ویژه به تمامی نقاط کشور ارسال نمایند؛ همچنین این سرویس امکان ارسال مرسوله پستی را به صورت دست به دست در شهر نیز فراهم میکند که این امکان نظیر عملکرد پیک های موتوری خواهد بود و ماموران پست بسته موردنظر را در درب منازل و محل کار افراد تحویل گرفته و در آدرس مورد نظر توزیع می کنند.
مدیرعامل شرکت پست درخصوص مقرون به صرفه بودن نرخ خدمات این سرویس بیان داشت: با توجه به این که نرخ ارایه این خدمات همان هزینه های پستی است از این رو به نظر می رسد از نرخ خدمات پیک های موتوری و دیگر سرویس های ارسال مرسولات کمتر باشد.
وی با اشاره به این که این سرویس در هشت استان بزرگ کشور راه اندازی شده است بر بهره برداری به تدریج آن تا پایان سال در دیگر استان ها تاکید کرد.
مهندس کرباسیان حفظ اطمینان از امنیت و ایمنی کالا را از جمله مزایای این سرویس برشمرد و گفت: این سرویس در وقت و هزینه هموطنان نیز صرفه جویی خواهد کرد و برخی معضلات فعلی نابسامانی پیک های موتوری را برای انتقال مرسولات کاهش می دهد.
رییس هیات مدیره در پایان ارایه خدمات نیابنی به سازمان ها و شرکت های دیگر را از مهمترین اقدامات شرکت پست در راستای ارتقای بهره وری طی سال گذشته عنوان کرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید