کدخبر :811 پرینت
28 آبان 1390 - 17:44

سازنده صفحه‌ای جعلی در فیسبوک دستگیر شد

متن خبر

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان زنجان از دستگیری دانشجویی خبرداد که با ایجاد صفحه‌ای در فیس بوک و گذاشتن عکس و شماره تماس‌های دختری موجب هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، سرگرد نصرت‌الله امیری با بیان اینکه پیرو شکایت خانمی مبنی بر این که فرد یا افرادی با ساختن پروفایلی مربوط به وی در فیسبوک و گذاشتن عکس و شماره تماس‌های وی موجب هتک حیثیت و آبروریزی او شده‌اند گفت: ماموران پلیس پس از تحقیقات اولیه پروفایل مورد ادعای شاکیه را بررسی و موارد موجود را مستندسازی کردند.

 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان زنجان افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و فنی افراد مظنونی را در این رابطه شناسایی و با اقدامات صورت گرفته، یکی از کاربران حرفه‌ای و مسلط به مسائل شبکه و اینترنت و انواع نرم‌افزارهای امنیتی را به عنوان مظنون اصلی پرونده شناسایی و دستگیر کردند.

 

وی با بیان اینکه متهم دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه زنجان است گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه دخالت در ساخت پروفایل موجود شد، اما در مواجهه با ادله دیجیتالی و مدارک و مستندات کافی متعرف به این شد که به همراهی یکی از دوستان شاکی برای آبروریزی شاکیه دست به این کار زده‌است.

 

امیری با بین اینکه هتک حیثیت و نشر اکاذیب، شامل تغییر یا تحریف و انتشار فیلم یا صوت یا تصویر دیگری بدون کسب رضایت و انتشار مطالب دروغ به قصد آزار و تشویش اذهان عمومی یا مقامات جرم اینترنتی است افزود: قانونگذاری برای مرتکبان جرایم رایانه‌ای مجازات‌های حبس و جریمه نقدی تعیین کرده به نحوی که برای برخی از جرایم تا15 سال حبس و جریمه نقدی تا یک میلیارد ریال تعیین کرده است.

 

وی از شهروندان خواست تا در مورد در اختیار قراردادن اطلاعات شخصی شامل شماره‌های تماس، عکس و ... به دیگران دقت کرده و به هیچ وجه با اعتماد اولیه اطلاعات شخصی خود را در اختیار آنان قرار ندهند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

لطفا اگه میتونید رسیدگی کنید بهم ایمیل بدهید یا لااقل راهنماییمان کنید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.