کدخبر :796 پرینت
26 آبان 1390 - 21:26

ارائه‌ی 200 سرویس ارزش افزوده‌ی همراه اول در تلکام 2011

متن خبر

مدیرعامل همراه اول از نمایشگاه ایران تلکام 2011 به عنوان عرصه‌ی شکوفایی ارائه‌ی خدمات همراه اول یاد کرد.

 

به گزارش سیتنا از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، مهندس وحید صدوقی صبح روز پنج شنبه 26 آبان ماه در سومین روز نمایشگاه تلکام 2011 در جمع خبرنگاران، گفت: امسال 200 سرویس ارزش افزوده توسط 13 شرکت داخلی و 2 شرکت با تجربه‌ی خارجی ارائه شده است.

 

صدوقی با بیان رویکرد جدید همراه اول به مشترکان اعتباری، در خصوص افزایش کشورهای طرف قرارداد رومینگ اعتباری اعلام کرد: هم اکنون با 27 اپراتور در 20 کشور جهان رومینگ اعتباری داریم.

 

وی با تشریح طرح های تخفیفی همراه اول در ایام حج امسال، گفت: تعرفه‌‌ی تماس حجاج به ایران از 2700 تومان به 445 تومان کاهش یافت. بر این اساس ترافیک مبادله شده حجاج در بخش پیامک 500 درصد، ترافیک مکالمه 700 درصد و ایران به عربستان 200 درصد افزایش داشته است. حتی با توافق صورت گرفته با اتصالات امارات تعرفه‌ی تماس در شبکه‌ی آن اپراتور برای مشترکان همراه اول 60 درصد کاهش یافت که قصد داریم این تخفیفات را از سایر اپراتورها نیز داشته باشیم.

 

صدوقی با اشاره به اینکه نوسازی شبکه‌ی همراه اول در حال اجراسا، اظهارداشت: پروژه‌ی نوسازی تهران تا پایان آذرماه به پایان می‌رسد و بقیه‌ی کشور تا تیر ماه سال آینده انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پروژه‌ی بهینه سازی نیز در حال اجراست، گفت: ما با یک شرکت سوئیسی در حال رصد شبکه هستیم که مقایسه‌ی شبکه‌ی همراه اول را با اپراتورهای منطقه و دنیا انجام می‌دهد. بررسی ها نشان می‌دهد وضعیت ما در چند شاخص مخصوصاً در پوشش بسیار مطلوب است.

 

مدیرعامل همراه اول در خصوص تعداد مشترکان اپراتور اول گفت: بالغ بر 49 میلیون سیم کارت فروخته شده است که از این تعداد 46 میلیون رجیستر شده و در نتیجه قابلیت ارتباطی پیدا کرده اند که 34 میلیون و 600 هزار آن در لحظه فعال می باشد.

 

وی افزود: حدود 4.8 میلیون سیم کارت در 7 ماه اول سال واگذار شده که بیش از 4.5 میلیون آن فعال شده است.

 

صدوقی با اشاره به شاخص های پروانه که از نظر قطع مکالمه باید زیر 2 درصد باشد گفت: این شاخص در همراه اول بین 7 تا 8 دهم درصد است.

 

مدیرعامل همراه اول در خصوص سرویس جیرینگ، گفت: این سرویس هنوز به صورت رسمی راه اندازی نشده است. در حال آماده سازی آیین نامه ها، مقررات و دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی هستیم.

 

صدوقی با اشاره به مصوبه پالس مخابرات در شورای رقابت گفت: این مصوبه فقط برای تلفن ثابت آن هم حوزه شهری است. مصوبه شورای رقابت افزایش 12 درصد پالس شهری می باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بحث جابه جایی شماره بین اپراتورها به این سادگی امکان پذیر نیست اظهار داشت: این طرح باید بررسی شده و تمام پیش نیاز های آن تأمین شود. ارتباط شماره با منطقه یک مزیت سیم کارت همراه اول است که به این راحتی قابل حذف نیست.

 

صدوقی از ارسال روزانه بیش از 100 هزار MMS در شبکه همراه اول خبر داد و گفت: روزانه بین 180 تا 200 میلیون پیامک نیز در شبکه همراه اول ارسال می شود. همچنین همراه اول بیش از 9.5 میلیون مشترک فعال GPRS دارد که این افراد می توانند MMS هم دریافت کنند.

 

مدیرعامل همراه اول اظهار امیدواری کرد: سرعت GPRS تهران تا پایان سال به بیش از 120 کیلو بیت بر ثانیه برسد.

 

صدوقی در توضیح بحث مزاحمت تلفنی نیز گفت: ما چون کنترل دقیقی روی ثبت و نقل و انتقال سیم‌کارت ها داریم، سیم کارت بدون نام نداشته و تقریباً 100 درصد شکایات رسیده از مراجع رسمی را پاسخ می دهیم.

 

وی با بیان اینکه جهت تکمیل پوشش مترو تهران برنامه مشخصی داریم خبر داد: هفته آینده در جلسه ای که در اتاق تهران با مهندس چمران خواهیم داشت بحث پوشش مترو و مشکلات نصب آنتن در تهران را پیگیری خواهم کرد.

 

صدوقی با اعلام این خبر که همراه اول، افراد دارای سابقه و تجربه کاری تخصصی در حوزه تلفن همراه را جذب می کند گفت: تخصص های مورد نیاز جهت همکاری مشخص و اعلام شده است.

 

وی در خصوص هزینه تبلیغات همراه اول گفت: حداکثر یک درصد درآمد همراه اول صرف تبلیغات می‌شود.

 

صدوقی گفت: بیش از 200 هزار Application روی آیفون و اندروئید نوشته شده است. ما به دنبال بومی سازی و فارسی سازی این  Applicationها برای مشترکین ایرانی هستیم.

 

مدیر عامل همراه اول در پایان با اشاره به اینکه ریز مکالمات فقط به مالک سیم کارت داده می‌شود اظهار داشت: پس از ارائه ریز مکالمات، پیامکی به فرد مبنی بر دریافت ریز مکالمه ارسال می شود که فرد مطلع شود؛ در غیر این صورت ریز مکالمات فقط با حکم قاضی شنود قابل ارائه است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.