یک تجربه تلخ از خدمات پس از فروش گوشی موبایل سامسونگ!
محمد خجسته نیا* - چندی پیش یک گوشی سامسونگ مدل ADVANCE با ضمانت نامه مایکروتل از بازار موبایل ایرانیان خریداری کردم. در همان روز نخست به دلیل عدم نگهداری شارژ و سایر مشکلات متوجه ایرادات گوشی شده و فردای آن روز پس از تماس با شرکت همراه سرویس خاورمیانه گوشی تحویل شرکت شد که اشکالات مرتفع شود.
پس از سه روز به ما اطلاع دادند که گوشی اشکال سخت افزاری دارد و باید تعویض شود موضوع تعویض گوشی بیش از 12 روز به طول کشید و پس از پیگیری های فراوان گوشی جدیدی با همان مارک داده شد.
دوباره مجدداً گوشی جدید که این بار ضمانت نامه سام تل را داشت با مشکلات جدید در تایپ پیامک و ثبت و ضبط دوربین و صدا روبرو شد. این موضوع باعث شد برای چهارمین بار مراجعه و از اینکه چگونه می توان یک گوشی پر تبلیغ و معتبر نظیر سامسونگ که 910 هزار تومان بابت خرید آن پول داده شده است این گونه دچار مشکل شود با مدیر مربوطه بحث و گفت و گو شد !!
به نظر می رسید که گوشی را پس از تعمیر با تعویض ضمانت نامه سام تل به جای مایکروتل تحویل داده اند !!
آیا خدمات این گونه در شأن و متضمن تضمین برند مارک معروف سامسونگ در ایران می باشد !! چرا باید سرویس دهی و خدمات پس از فروش در کشور ما این گونه باشد !!
آیا نباید مراجع نظارتی و بویژه رسانه ها مدافع حقوق مشتریان باشند ! آیا اتلاف وقت و سرمایه مشتریان برای شرکت سامسونگ و اعتبار آن اهمیتی دارد یا خیر ؟!
چرا نباید شرکت های خدمات مشتریان و این بار خصوصاً سامسونگ حقوق واقعی مشتری را رعایت و آن را ادا نماید. آیا اگر در یک کشوری که به حقوق مشتریان اهمیت می دهند این گونه می شد به راحتی با احساس و حق مشتری تساهل صورت می گیرد !!؟
امیدوارم مسئولان شرکت سامسونگ و نیز شرکت همراه سرویس خاورمیانه پاسخ مناسبی به این تضییع حق بدهند و سریعاً آن را جبران کنند.
* مسوول سایت کاوشگران روابط عمومی
دیدگاهها
هادی شوقیان وصال : مدتی پیش ، از تولیدات شرکت سامسونگ ، یک گوشی مدل SAMSUNG GT-S7562 با شماره
سریال ( 355995055028957 ) با ضمانت نامه ماکروتل خریداری نمودم چند روز اول سر از کار گوشی در نیاوردم تا فهمیدیم گوشی چگونه کار می کند .
اما به مشکل برخوردم که گوشی بعد از هر ، چند تماس ، خود به خود خاموش می شد ، به شرکت شما ایمیل زدم و مشکل را بیان کردم ، گفتند گوشی را به نمایندگی ببرید.
در استان ما ( همدان ) فقط یک نمایندگی دارید که برای رفتن به نمایندگی ، من می بایست یک روز از کار و زندگیم رو وقف این کار کنم.
خلاصه رفتیم و به گفته نمایندگی گوشیم بروز شد. کل شماره ها و برنامه های نصب شده در آن پرید ، گفتیم عیب نداره به جاش گوشی نو و سالم تحویل گرفتیم اما باز گوشی همانی بود که بود چند باری به نمایندگی رفتیم هربار گفتند گوشی درست شده اما اینطور نبود .
مدت گارانتی تعویض طی شد اما گوشی من حتی 10 مکالمه هم انجام نداده بود. سرانجام گوشی تعمیر شد و به گفته نمایندگی، گوشی عوض شده و کلی منت که داخل گوشی آب رفته ، از این حرف نمایندگی شوکه شدم .
به شرکت ایمیل زدم بابت اینکه من با گوشی که خریدم نتونستم یک تماس درست بقرار کنم . حال ماندم که بعد از این همه مدت و با وجود تعمیر و تعویض برد گوشی و کلی منت که سرم گذاشتید ، چرا دوباره مشکل گوشی درست نشده ؟ حتماً باز هم توی گوشی آب رفته !! لابد توی نمایندگی استخر آب دارند که هر گوشی به اونجا میره توش آب میره ؟؟!!!
750 هزار تومان پول گوشی دادم اما به اندازه یک گوشی 30 تومانی هم ، کار نکرده و دوبرابر قیمت گوشی از کار و زندگیم زدم که صاحب گوشی بشم ، اما دریغ ...
حالا هم که گوشی را باهزینه خودم به نمایندگی شماره 1 در تهران با شماره پذیرش ( 10442 ) آوردم و باوجود اینکه
2 هفته ای هست که آنجاست اما میگن فعلا تعمیر نشده این در حالیست که من به شرکت و نمایندگی شما اعتمادی ندارم و فکر میکنم شما با وقتکشی مثل نمایندگیتون قصد دارید تا مهلت گارانتی گوشی به اتمام برسد تا مرا از سر خود باز کنید .
حال شما بگویید من دوباره به شرکت سامسونگ اعتما د خواهم کرد ؟ هرگز ...
مطمئن باشید هرکسی هم که بخواهد از تولیدات شما خرید کند ، نظرشان را عوض خواهم نمود .
اگر هم فکر می کنید من دارم برای شما داستان تعریف می کنم کاملاً در اشتباهید و برای اثباتش میتوانید به ایمیلی که در چند روز مانده به اتمام تاریخ گارانتی گوشی برایتان فرستادم و رسید سرویس نمایندگی در همدان که بقول خودشان دوباره نرم افزار جدید روی گوشی نصب کردند مراجعه نمایید .
جواب من را بدهید ، یا مشکل گوشی را رفع نموده و یک گوشی نو و سالم به من تحویل دهید و یا بگویید که کلاً بیخیال بشم تا بابت گوشی داغونی که بمن غالب کردید پول اضافه خرج نکنم .
از شرکت ماکروتل خواهش میکنم جواب من را بدهند تا من هم بدانم باید چکار انجام دهم .
شماره تماس : 09189135065 هادی شوقیان وصال
من 16اسفند 93یه گوشی A3سامسونگ گرفتم بعد ازچند روز خود به خود صفحه تاچش از کار افتاد بردم نمایندگی گفتن چک میکنن اگه لازم بود میفرستن برا طرح تعویض الان 2هفته از این موضوع میگذره ولی خبری از گوشی نیس نمایندگی هم فقط میگه نگران نباشین ولی تکلیف رو مشخص نمیکنن یا گوشی سالم بهم بدین یا پولشو تا من یه فکری به حال خودم بکنم
افزودن دیدگاه جدید