کدخبر :310634 پرینت
26 آبان 1403 - 11:28

بانکداری هوشمند مستتر در بانکداری غیرحضوری است

مدیرعامل بهسازان ملت گفت: برای هوشمندسازی انتظار می‌ رود ابتدا نیاز‌ها در زمینه زیرساخت‌ های نرم‌ افزار، سخت‌ افزار و میان‌ افزار برای ارائه خدمت فراهم شود و سپس به‌ سوی بانکداری هوشمند حرکت کرد، چراکه بانکداری هوشمند مستتر در بانکداری غیرحضوری است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد صادقی، مدیرعامل بهسازان ملت در گفت‌و‌گو با دبیرخانه این پژوهشکده به بررسی اهمیت برگزاری این رویداد در صنعت بانکی و مهم‌ترین موضوعاتی که باید در این همایش مورد بررسی قرار بگیرد، پرداخته است. 

مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

آیا سامانه کربنکینگ در صنعت بانکی ما کارآمد است؟

صادقی: موضوعات مختلفی وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت اما یکی از مهم‌ترین آنها سامانه کربنکینگ در صنعت بانکی است. کربنکینگ‌های فعلی و مورد استفاده در کشور از استاندارهای لازم برای ارائه خدمات مناسب برای پاسخ‌دهی به نیازمندی‌های روز جامعه و صنعت برخوردار نیستند و پیر شده‌اند. در این رویداد نیاز است که نگاه ویژه‌ای به این موضوع صورت گیرد. همچنین باید به مسئله اکوسیستم‌سازی و پلتفرم‌سازی با کمک شرکای تجاری و فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها توجه شود و به بانک‌ها در ارائه سرویس‌های استاندارد بانکی و توجه خاص به موضوع GDPR یا حریم شخصی مشتریان، کمک شود.

نقش همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت در صنعت چگونه است؟

صادقی: در سخنرانی‌های این رویداد باید نیازسنجی انجام شود و نیازها با شفافیت مطرح شوند. مهم است که چه سرویس‌هایی در اکوسیستم با همکاری شرکای تجاری و استارتاپ‌ها نیاز است؛ باید بررسی شده و به کار گرفته شوند.

همچنین بررسی شود بانک‌ها چطور می‌توانند ضمن حفظ حریم خصوصی مشتریان، سرویس‌های لازم را در اختیار شرکای تجاری و شرکت‌های نوآور قرار دهند و از این رویکرد برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید و کمک به افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاع استفاده کنند و در ایجاد اکوسیستم‌های جدید‌ نقش‌آفرینی کنند. این رویداد زمینه حل این موضوعات را مهیا می‌کند.

دو سال گذشته بانک ملت تلاش کرده که زیرساخت‌هایش را توسعه دهد و به سمت فراگیری ارائه خدمات غیرحضوری حرکت کند. بانک ملت با سیستم‌های نظیر سفته الکترونیکی، فرابانک، پیشخوان ملت، بانکیما، ارائه خدمت از طریق دفاتر پیشخوان دولت و... سعی کرده یک منظومه کامل از خدمات غیرحضوری بسازد و در جهت آسان‌سازی همکاری با شرکای تجاری و تجربه کاربری برای مشتریان حقیقی و حقوقی پیش برود.

برای هوشمندسازی انتظار می‌رود ابتدا نیاز‌ها در زمینه زیرساخت‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و میان‌افزار برای ارائه خدمت فراهم شود و سپس به‌سوی بانکداری هوشمند حرکت کرد چراکه بانکداری هوشمند مستتر در بانکداری غیرحضوری است.

خدمات بانکی چه زمانی هوشمند می‌شود؟

صادقی: خدمات بانکی زمانی هوشمند می‌شود که بدون مراجعه و بدون پرسیدن هیچ سؤالی از مشتری و صرفاً براساس اطلاعات موجود از مشتری در بانک و شرکت‌های تابعه و شبکه‌های اجتماعی، بتوان به او خدمات بانکی‌ای که نیاز دارد یا برای او جذاب است، ارائه داد. 

در دنیای امروز رویکرد کلی، ارائه خدمت مستقیم توسط بانک به مشتری نیست بلکه رویکرد غالب، ارائه خدمات و محصولات ترکیبی خاص و ویژه به هر دسته از مشتریان طبقه‌بندی شده بانک بر اساس نیازسنجی آنی از نیازمندی‌های مشتریان، با استفاده از توانمندی‌های کسب‌وکاری شرکای تجاری و قابلیت‌های فنی فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها، است، به عبارت دیگر باید بانک‌ها از دریچه نگاه مشتریان به نیازها نگاه کنند و پاسخ مناسب به آن داشته باشند و در این مدل به دنبال حداکثرسازی منافع خود در قالب ارائه سرویس بیشتر، باشند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.