کدخبر :625 پرینت
06 آبان 1390 - 10:29

رونمایی از اولین تلفن‌های همراه هوشمند نوکیا برپایه‌ی ویندوز فن

متن خبر

شرکت فنلاندی نوکیا در لندن اولین تلفن‌های همراه هوشمند خود که برپایه‌ی سیستم عامل ویندوز فن 7.5 مایکروسافت هستند را رونمایی کرد.

 
به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا) به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت فنلاندی نوکیا در اجلاس دنیای نوکیا 2011 که به مدت دو روز در لندن برگزار شد از محصولات جدید خود به ویژه اولین تلفنهای همراه هوشمند برپایه سیستم عامل ویندوز 7.5 رونمایی کرد.
 
در این دوره از اجلاس سالانه دنیای نوکیا، "استفان الاپ"، مدیر اجرایی این شرکت فنلاندی اظهار داشت: "می خواهیم اینترنت را در اختیار نزدیک به یک میلیارد نفر بگذاریم. ما زمانهای سختی داشتیم اما اکنون بر روی شانه های خود هستیم."
 
علیرغم رکورد اخیر نوکیا، "الاپ" بار دیگر به محبوبیت بالای محصولات خود تاکید و خاطرنشان کرد که این شرکت همه ساله 365 میلیون تلفن همراه تولید می کند و با عرضه تلفنهای همراه سری "آشا" (Asha) برپایه جدیدترین نسخه سیستم عامل "سیمبیان" قصد دارد بر روی دستگاههای نه چندان گران تمرکز کند.
 
نوکیا در این اجلاس از چهار مدل تلفنهای همراه هوشمند سری "آشا" رونمایی کرد. این چهار مدل که امکان جستجو بر روی وب، دسترسی به شبکه های اجتماعی و فروشگاه برنامه های جانبی را ارائه می کنند به خصوص با هدف جذب بازارهای نوظهور عرضه شده اند و به همین علت از این نام هندی برای آنها استفاده شده است. این چهار مدل با قیمت 60 تا 115 یورو در بازار اروپا عرضه می شوند.
 
لومیا 800 ؛ اولین محصول برپایه ویندوز 7.5
 
به گزارش سیتنا، طراحی نوکیا لومیا 800 بسیار قابل توجه است و به نظر می رسد که از طراحی "نوکیا ان 9" الهام گرفته باشد. قاب باریک این دستگاه در سه رنگ مختلف سیاه، آبی و قرمز عرضه شده است.
 
این تلفن همراه هوشمند دارای یک پردازشگر 1.4 گیگاهرتز با سرعت سنج و پردازشگر گرافیکی است.
 
دوربین 8 مگاپیکسلی این مدل دارای اپتیک Carl Zeiss است و می تواند فیلمهای با کیفیت HD تهیه کند. لومیا 800 از 16 گیگابایت فضای حافظه داخلی برخوردار است و می تواند بر روی 25 گیگابایت فضای ارائه شده توسط سرویس SkyDrive مایکروسافت بر روی ابرهای محاسباتی حساب کند.
 
به این ترتیب، کاربران می توانند با ذخیره اطلاعات بر روی این فضای ابری، به طور همزمان به فایلهای خود بر روی تلفن همراه نوکیا و رایانه های برپایه سیستم عامل ویندوز دسترسی داشته باشند.
 
این دستگاه دارای یک نمایشگر 3.7 اینچی از نوع AMOLED ClearBlack و سیستم عامل ویندوز 7.5 است.
 
ویندوز فن 7.5 به کاربر اجازه می دهد که از مروگر اینترنت اکسپلورر 9 ، شبکه های اجتماعی و سرویس Xbox LIVE برای انجام بازیهای رایانه ای استفاده کند.
 
همچنین امکان دسترسی به سرویسهای مختلف نوکیا به ویژه "نوکیا درایو" (سرویس کاملاً رایگان موقعیت یاب ماهواره ای) و Nokia Music (برنامه جانبی موبایل برای پخش رایگان و جهانی موسیقی) برای کاربران لومیا 800 فراهم شده است.
این محصول جدید نوکیا از اوایل ماه نوامبر با قیمت 499 یورو (584 دلار) در کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و انگلیس عرضه می شود.
 
لومیا 710
 
به گزارش سیتنا، این شرکت فنلاندی با هدف حفظ کاربران محصولات ارزانتر، دستگاه دیگری به نام "لومیا 710" را رونمایی کرد. این تلفن همراه هوشمند نیز که برپایه سیستم عامل ویندوز 7.5 قرار دارد از سال 2012 به قیمت 270 یورو (376 دلار) عرضه خواهد شد.
 
طراحی و ویژگیهای این دستگاه نسبت به مدل قبلی چندان قابل توجه نیست اما نسبت به دستگاههای برپایه سیستم عامل آندروئید می تواند تجربه جدیدی باشد. از ویژگیهای فنی این مدل می توان به پردازشگر 1.4 گیگاهرتزی، دوربین 5 مگاپیکسلی، اینترنت اکسپلورر 9  و دسترسی به شبکه های اجتماعی اشاره کرد. این محصول در رنگهای سیاه، سفید، آبی و زرد وارد بازار می شود.
سرویس موقعیت یاب ماهواره ای "نوکیا درایو" بر روی لومیا 800
 
این محصول برپایه ویندوز فن 7.5 در سه رنگ عرضه می شود
 
به سرویس Xbox LIVE مایکروسافت دسترسی دارد
 
طراحی و ابعاد نمایشگر این محصول جدید منحصربفرد است
 
انتهای پیام
 
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.