ادعای هوشمند شدن مدارس شوخی است
عضو انجمن صنفی معلمان گفت: هوشمندسازی مدارس کاریکاتور گونه، طنز و یک شوخی است چرا که هیچ یک از مولفههای واقعی هوشمند شدن درمدارس هوشمند وجود ندارد.
به گزارش سیتنا، محمدرضا نیکنژاد در گفتوگو با ایلنا در مورد هوشمند سازی مدارس به توضیحات بیشتری پرداخت و گفت: به عنوان نمونه درمدرسه ما که هوشمند معرفی شده است از ۱۹کلاس تنها در یکی ازآنها ویدیوپروژکتور با یک کامپیوتر قدیمی گذاشتهاند و با این امکانات می گویند که نه یک کلاس بلکه یک مدرسه هوشمند شده است!
وی افزود: مدیرمدرسه، اولیای دانش آموزان را به این کلاس مثلا هوشمند دعوت میکند و به آنها میگویند چون در حال هوشمندسازی مدرسه هستیم باید کمک مالی کنید.
پول هوشمندکردن مدارس را ازمردم میگیرند
نیکنژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون رضایت مدیر، مدرسه تحت مدیریت آنها را به عنوان هوشمند درمنطقه معرفی میکنند واو رامجبور به فراهم کردن شرایط برای هوشمندشدن مدرسه میکنند، افزود: وقتی که مدیرمدرسه به آموزش وپرورش میگوید پولی برای این کارنداریم در جواب به او میگویند از والدین دانش آموزان پول بگیرید.
عضو انجمن صنفی معلمان با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش مجوز دریافت پول از مردم را به صورت علنی صادر کرده است افزود: این درحالی است که تاکنون هیچ وزیری اقدام به این کار نکرده است.
معلمان آموزش لازم را در زمینه هوشمندسازی ندیدهاند
نیکنژاد با تاکید براینکه هوشمند سازی در هر کلاسی به سخت افزار و نرم افزار نیازدارد، افزود: سخت افزار هزینهای بین ۷ تا ۱۰ میلیون نیاز دارد که چنین بودجهای درمدارس نیست و نرم افزار آن نیز که اصلا وجود ندارد چرا که معلمان آموزش لازم را دراین زمینه ندیدهاند.
عضو انجمن صنفی معلمان افزود: ازآنجایی معلمان آموزش لازم راندیدهاند باحاضر شدن در کلاس هوشمند تنها مضحکه دست دانش آموزان میشوند چرا که کارکردن با آن تجهیزات را بلد نیستند.
وی خاطرنشان کرد: هوشمند کردن ده هزار مدرسه به گفته وزیرآموزش وپرورش نیز همانند ایجاد ده هزارمدارس قرآنی است که تنها تابلوی مدارس عادی راباتابلوی آنها عوض کرده اند.
رسانهها نمیدانند داخل مدارس چه خبر است
نیکنژاد تصریح کرد: آموزش پرورش در حالی ادعای هوشمندسازی مدارس را دارد که دو سال است سرانه مدرسه را برای هزینههای آب و برق و گاز و تلفن و بهداشت مدارس نداده است.
آزمایشگاهها درخیلی از مدارس سالهاست که خاک میخورد
وی با اشاره به اینکه رسانهها نمیدانند داخل مدارس چه خبر است و فکر میکنند مدارس واقعا هوشمند شده است، افزود:: آموزش و پرورش اگر میخواست کار اصولی انجام دهد باید برای آزمایشگاهها که درخیلی از مدارس به دلیل وجود اشکالات سالهاست خاک میخورد فکری میکرد.
هوشمند کردن مدارس صوری است
عضو انجمن صنفی معلمان باتاکیدبراینکه هوشمند کردن مدارس صوری است، افزود: وزیرآموزش وپرورش دنبال کارهای تبلیغاتی باعناوین پرطمطراق همانند هوشمند کردن مدارس است.
وزیر به جای محافظت ازجان دانش آموزان به دنبال کارهای تبلیغاتی است
نیکنژاد بااشاره به اینکه براساس قانون ومصوبات آموزش وپرورش محافظت از جان دانش آموزان باید در اولویت اول و یادگیری و آموزش درالویتهای بعدی این وزارتخانه باشد، افزود: طبق گفته آموزش و پرورش ۶۵ درصد از مدارس کشور غیر ایمن و ۳۰ درصد تخریبی هستند و ۱۵۰ هزار کلاس با بخاری نفتی گرم میشود در چنین شرایطی آموزش و پرورش به جای اینکه اقدامات لازم رابرای حفظ جان دانش آموزان که از ابتدای امسال ۸۰ تا ۸۵ نفر ازآنها کشته یا زخمی شدهاند انجام دهد دنبال کارهایی باجنبه تبلیغاتی همچون هوشمند سازی مدارس است.
حاجی بابایی درفضای تاریک درحال دویدن است
عضو انجمن صنفی معلمان درواکنش به اظهارات اخیر وزیرآموزش و پرورش مبنی براینکه مدرسه غیراستاندارد نداریم گفت: حاجی بابایی همانطور که قبلا گفته بود، کاری به نقد و تایید رسانهها ندارد و کار خودش را انجام میدهد در فضای تاریک درحال دویدن است.
انتهای پیام
دیدگاهها
پله پله در حال پیشترفتیم.
یک شبه که نمیشه ره صد ساله رفت.
من به عنوان یک دبیر سخن می گویم.
استیضاح برای کشته شدن دانش آموزان چه در آتش و چه در جاده برای اردوهای اجباری ،
اگر هر جای دیگر دنیا بود آن وزیر خودش استعفا میداد ولی اینجا. ....
ایشون لا اقل یک معذرت خواهی خشک و خالی هم نکرد
البته در ایران اینجوری هستش و تا به حال به خاطر اشتباهات عموما مرگباری که فشارهای وحشتناکی مخصوصا به قشر کم در امد میآید هیچکس حتی عذرخواهی هم نکرده و اصولا عذرخواهی فرهنگ غلط و طاغوتی در بین مدیران و مسئولین ایران به شمار میرود
بعضی نکاتی که این همکار فرموده اند صحیح است
من در یکی از روستاهایی تدریس می کنم که یکی از کلاسهایش 10کامپیوتر و یک تخته هوشمند دارد بیشتر همکاران استفاده صحیح از این سیتم را نمی دانند ولی من از هفته سوم سال ریاضیات را با نر م افزارهای جدید که خودم تهیه یا از اینترنت گرفته ام تدریس می کنم انصافا تدریس با این وسایل کار من را بسیار ساده و لذت بخش کرده است و بچه ها سر کلاس اصلا خسته نمی شوند من قبول دارم همکاران انگیزه استفاده از این وسایل را ندارند و تحقیق کرده ام در کشورهای پیشرفته هم برای بیشتر معلمین این مشگل هست ولی ما باید ترس را کنار گذاشته و با شجاعت استفاده از وسایل جدید را به پیش بگیریم تا کی می خواهیم در مقابل تغییرات مقاومت کنیم من اگر کل کارهای حاج بابایی را قبول نداشته باشم این یک کارش را بسیار خوب می دانم
در برخی موارد دانش آموزان از معلمان بیشتر کار با کامپیوتر را بلدند. این موضوع که معلم از دانش آموز کمتر بلد است مشکلات زیادی ایجاد می کند و دیگر از معلم خود حساب نمی برد و کیفیت آموزش پایین می آید.
مدت 5 سال در کلاس های تولید محتوای الکترونیکی برای همکارانم در مناطق 14 ، 5 ، 3و 2 تدریس کرده ام . متاسفانه در اغلب موارد این کلاس ها را خالی از شوق دیدم . صرفا پر کردن ساعتی و گرفتن ضمن خدمتی . می دانید بازده کلاس اگر کمتر از 20% باشد شما با کلاس موفق مواجه نیستید و من همین وضع را داشته ام . بدتر از آن برخورد دانش آموزان با ایگونه کلاس ها است . به جرات میگویم که در کلاس های تدریس خودم کسی توانایی گفتن مطلبی بالاتر از من را نداشت ولی این تمام فایده توانایی در تولید محتوا برای من بود زیرا مدرسه دانش آموزان و اولیا فقط به کنکور و تست فکر می کردند و کسی خواسته اش پیشرتفت در این موارد نیست . اساسا باید به پای بست ویران آموزش در ایران فکر کرد نه در بند رخ ایوان مدارس هوشمند به خیال نشست !!!
القصه یه پیشنهاد می خواستم بدم که نیاز اکثر تکنولوژیستهاس.اینکه لطفا یه کارگاه بزاررید و در مورد صفر تا صد هوشمند سازی آموزش وبحث و تبادل نظر بشه یا اینکه حتی یک تیم خوب تشکیل بدیم چون واقعا یک چیز مهمیه و با توجه به اینکه دانشگاه ما از نظر اساتید و حتی دانشجویان بهترین دانشگاه برای تکنولوژی آموزشی هست باید یه تفاوتی با بقیه جاها داشته باشیم دیگه ممنون
افزودن دیدگاه جدید