کدخبر :4894 پرینت
25 آذر 1391 - 22:14

بازگشت نقشه‎ی گوگل به آی‌فون پس از انتقادهای فراوان از اپل

متن خبر

اپلیکیشن نقشه‎ی گوگل پس از انتقادهای فراوانی که متوجه شرکت اپل شد، به آی‌فون کاربران بازگشت.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، کلیک اپلیکیشن نقشه گوگل تا پیش از نسخه‎ی 6 سیستم‌ عامل iOS یک بخش داخلی از آن محسوب می‌شد یعنی تا زمانی که اپل تصمیم گرفت تا مجوز آن را به علت اختلافاتش با گوگل تمدید نکند. این اقدام خشم کاربرانی را برانگیخت که نقشه اپل را پر از اشتباه می‌دانستند.

 

برخی منابع غیررسمی می‌گویند که اپل از گوگل درخواست کرده بود تا امکان هدایت صوتی را در اپلیکیشن خود روی دستگاه‌های اپل فعال کند. گوگل این خواسته را رد کرد در حالی که این امکان در سیستم‌عامل اندروید که تولید خودش است، فعال بود.


وقتی اپل در ماه ژوئن اعلام کرد که اپلیکیشن اختصاصی خود را منتشر خواهد کرد، برنامه‌نویسان برای این اتفاق لحظه‌شماری می‌کردند. اما پس از ارائه آن در ماه سپتامبر شکایات آغاز شد.

 

دهکده‌ای تاریخی گم شده بود، یک مزرعه در شهر دوبلین با نام فرودگاه برچسب خورده بود و یک پایانه قایق‌ها در هنگ‌کنگ در مکانی اشتباه قرار گرفته بود.

 

تصاویر ماهواره‌ای در مواردی تار یا توسط ابرها پوشیده شده بودند و اشکالات زیادی از جمله پل‌های روگذر و بزرگراه‌های طبقاتی کج و معوج بودند.

 

پس از رشد شکایات و انتقادات کاربران سرخورده، تیم کوک، رئیس اپل مجبور به عذرخواهی شد.

 

هر چند این مشکل روی فروش آیفون 5 تأثیر چندانی نگذاشت اما تعداد زیادی از کاربران از ارتقای سیستم‌عامل خود به نسخه تازه خودداری کردند.

 

به گزارش بی بی سی، کوک اخیراً اعلام کرده که برنامه‌ریزی بزرگی برای ارتقای کیفیت نقشه اپل در حال انجام است.
 

اما یک روز پیش گوگل اپلیکیشن نقشه خود را در فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل ارائه کرد تا دوست‌داران این نرم‌افزار بتوانند پس از چند ماه دوری آن را روی گوشی‌های آیفون و آی‌پاد نصب کنند.

 

اپلیکیشن نقشه گوگل توانست تنها چند ساعت پس از عرضه آن در اپ‌استور به صدر جدول بیشترین دریافت اپ‌های رایگان صعود کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.