کدخبر :4887 پرینت
24 آذر 1391 - 19:49

معرفی همه‎ی سرویس‎های مخابراتی شبکه‎ی هوشمند (IN)

متن خبر

شبکه‎ی هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارایه‎ی سرویس‎های مخابراتی است که قادر است انواع مختلفی از سرویس‎های جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارایه کند. سرویس های شبکه هوشمند، دامنه‎ی وسیعی داشته و از سازمان بزرگ تا یک فرد می‎توانند از آن استفاده کنند و بدن ترتیب امکان خوبی برای مشتریان فراهم خواهد شد تا بدون مراجعه حضوری به سازمان‎ها، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.

 

به گزارش سیتنا "citna.ir"، سرویس‎های متنوع شبکه‎ی هوشمند که برای مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات استان تهران قابل دسترسی است، در ادامه معرفی می‎شوند.

 

  • 1-مکالمه‎ی اعتباری: (Prepaid Service)

این سرویس امکان برقراری ارتباط مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت مکالمه‎ی اعتباری میسر می‎سازد.

مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شماره‎ی کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد ارتباط برقرار نماید.

یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرار شده است.

 

2-مکالمه‎ی رایگان: (Free Phone)

مشترک این سرویس می‎پذیرد که هزینه‎ی مکالمات دریافتی به عهده‎ی او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آنان بر اساس دریافت سفارش از مشتریان است، می‎توانند از مزایای این سرویس بهره‎مند شوند.

مشترکان این سرویس با اعلام تنها یک شماره از شبکه‎ی هوشمند، می‎تواند همه‎ی مکالمات خود را دریافت کند؛ زیرا درصورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر غیر اشغال منتقل و هدایت می‎شود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر مورد مذکور، اعمال کنترل و نظارت بر روی تعداد تماس‎ها می‎باشد. این شماره‎ها‎ی رایگان 10 رقمی است و با پیش شماره‎ی 900212 شروع می‎شود.  گفتنی است از طریق موبایل و از شهرستان نمی‎توان با این شماره تماس گرفت.

 

  • 3-شماره‎ی اختصاصی: (Personal Number Service)

متقاضی این سرویس با دریافت یک شماره از شبکه‎ی هوشمند از امکانات یک خط تلفن با قابلیت‎های بیشتری برخوردار می‎شود. مزیت عمده‎ی این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه‎های بسیار نازل تر است.

مشترک این سرویس می‎تواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفنی را به شبکه هوشمند معرفی کنند و بعد از آن تماس گیرندگان با شماره‎ی هوشمند به تلفن‎های معرفی شده هدایت می‎شوند. اشخاصی که دارای شماره تلفن های متعدد (محل کار، منزل و ...) هستند و یا کسانی که مکان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و ...) عمده ترین کاربران این سرویس به شمار می آیند. شماره اختصاصی 8 رقمی است و با پیش شماره‎ی 8080 شروع می‎شود.

 

  • 4-شماره‎ی فراگیر: (Universal Access Number)

شرکت ها، موسسه ها، سازمان ها و واحدهای صنفی که دارای دفاتر و شعبه های متعدد می‎باشند، از عمده ترین کاربران این سرویس هستند. موسسه‎ی دارنده این سرویس، تنها یک شماره از شبکه هوشمند را به اطلاع مشتریان خود می‎رساند، ولی شبکه‎ی IN، ارتباط مشتری را با شعبه ای از شرکت که نزدیک ترین فاصله را با او دارد، برقرار می کند. صرفه جویی در هزینه های گزاف تبلیغات و سهولت به خاطر سپاری یک شماره، به جای شماره های متعدد و امکان ارتباط در محدوده های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است. شماره‎ی فراگیر 8 رقمی است و با پیش شماره 8081 شروع می‎شود. از طریق موبایل و از شهرستان نمی توان با این شماره تماس گرفت.

 

5- مشاوره‎ی تلفنی: (Premium Rate)

استفاده از خدمات مشاوره‎ای متخصصین در زمینه های مختلف (حقوقی، پزشکی، فنی و ...) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس انجام می شود.

امکان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه کارت‎های مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان ها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و ... از دیگر قابلیت های این سرویس می باشد.

دارنده این سرویس 80 درصد درآمدهای حاصل از مکالمه های مشاوره‎ای را دریافت می‎کند. حق الزحمه شرکت های اینترنتی 70 درصد درآمدهای حاصل از ارایه‎ی این سرویس است.

  • 6-نظرسنجی تلفنی: (Televoting)

با استفاده از این سرویس، سازمان های تجاری و موسسات عمومی می توانند از نظرهای مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده کننده با یک شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را بوسیله صدا یا صفحه کلید اعلام می کند.

پیش بینی نتایج مسابقه های ورزشی و نیز ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقه ها و سرگرمی های صدا و سیما، از کاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است.

از قابلیت های این سرویس، تعیین مدت زمان اعتبار نظرسنجی و کنترل تعداد تماس است.

 

  • 7-انتقال شماره: (Number Portability)

مشترک این سرویس می تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت کند.

در نتیجه شرکت ها یا سازمان ها می توانند با وجود تغییر مکان خود، مشتریان قبلی را حفظ کنند.

 

  • 8-پست صوتی: (Unified Messaging Service)

دارنده‎ی این سرویس، این امکان را می‎یابد در زمانی که شرایط پاسخگویی را ندارد، مکالمات را بصورت پیام دریافت و در فرصت مناسب به پیام ها گوش دهد.

ارتباط با این سیستم به دو گونه است: قرار دادن پیام و برداشتن پیام.

در هر دو حالت می توان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با سیستم ارتباط برقرار کرد.

علاوه بر چهار نوع امکان دسترسی مذکور، امکانات دیگری از جمله اطلاع به مشترک مبنی بر برداشتن پیام، ارتباط با سیستم از طریق IP و انتقال پیام به E.mail مشترک در سیستم وجود دارد.

 

نشانی محل واگذاری سرویس‎ها:

متقاضیان سرویس های «شماره فراگیر»، «مشاوره تلفنی» و «نظرسنجی تلفنی» می توانند با مراجعه به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان، برج شرقی، طبقه دوم درخواست خود را برای دریافت سرویس های شبکه هوشمند اعلام کنند، سایر سرویس های شبکه هوشمند از طریق مناطق مخابراتی واگذار می شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.