معرفی همهی سرویسهای مخابراتی شبکهی هوشمند (IN)
شبکهی هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارایهی سرویسهای مخابراتی است که قادر است انواع مختلفی از سرویسهای جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارایه کند. سرویس های شبکه هوشمند، دامنهی وسیعی داشته و از سازمان بزرگ تا یک فرد میتوانند از آن استفاده کنند و بدن ترتیب امکان خوبی برای مشتریان فراهم خواهد شد تا بدون مراجعه حضوری به سازمانها، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.
به گزارش سیتنا "citna.ir"، سرویسهای متنوع شبکهی هوشمند که برای مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات استان تهران قابل دسترسی است، در ادامه معرفی میشوند.
- 1-مکالمهی اعتباری: (Prepaid Service)
این سرویس امکان برقراری ارتباط مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت مکالمهی اعتباری میسر میسازد.
مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شمارهی کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد ارتباط برقرار نماید.
یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرار شده است.
2-مکالمهی رایگان: (Free Phone)
مشترک این سرویس میپذیرد که هزینهی مکالمات دریافتی به عهدهی او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آنان بر اساس دریافت سفارش از مشتریان است، میتوانند از مزایای این سرویس بهرهمند شوند.
مشترکان این سرویس با اعلام تنها یک شماره از شبکهی هوشمند، میتواند همهی مکالمات خود را دریافت کند؛ زیرا درصورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر غیر اشغال منتقل و هدایت میشود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر مورد مذکور، اعمال کنترل و نظارت بر روی تعداد تماسها میباشد. این شمارههای رایگان 10 رقمی است و با پیش شمارهی 900212 شروع میشود. گفتنی است از طریق موبایل و از شهرستان نمیتوان با این شماره تماس گرفت.
- 3-شمارهی اختصاصی: (Personal Number Service)
متقاضی این سرویس با دریافت یک شماره از شبکهی هوشمند از امکانات یک خط تلفن با قابلیتهای بیشتری برخوردار میشود. مزیت عمدهی این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینههای بسیار نازل تر است.
مشترک این سرویس میتواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفنی را به شبکه هوشمند معرفی کنند و بعد از آن تماس گیرندگان با شمارهی هوشمند به تلفنهای معرفی شده هدایت میشوند. اشخاصی که دارای شماره تلفن های متعدد (محل کار، منزل و ...) هستند و یا کسانی که مکان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و ...) عمده ترین کاربران این سرویس به شمار می آیند. شماره اختصاصی 8 رقمی است و با پیش شمارهی 8080 شروع میشود.
- 4-شمارهی فراگیر: (Universal Access Number)
شرکت ها، موسسه ها، سازمان ها و واحدهای صنفی که دارای دفاتر و شعبه های متعدد میباشند، از عمده ترین کاربران این سرویس هستند. موسسهی دارنده این سرویس، تنها یک شماره از شبکه هوشمند را به اطلاع مشتریان خود میرساند، ولی شبکهی IN، ارتباط مشتری را با شعبه ای از شرکت که نزدیک ترین فاصله را با او دارد، برقرار می کند. صرفه جویی در هزینه های گزاف تبلیغات و سهولت به خاطر سپاری یک شماره، به جای شماره های متعدد و امکان ارتباط در محدوده های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است. شمارهی فراگیر 8 رقمی است و با پیش شماره 8081 شروع میشود. از طریق موبایل و از شهرستان نمی توان با این شماره تماس گرفت.
5- مشاورهی تلفنی: (Premium Rate)
استفاده از خدمات مشاورهای متخصصین در زمینه های مختلف (حقوقی، پزشکی، فنی و ...) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس انجام می شود.
امکان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه کارتهای مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان ها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و ... از دیگر قابلیت های این سرویس می باشد.
دارنده این سرویس 80 درصد درآمدهای حاصل از مکالمه های مشاورهای را دریافت میکند. حق الزحمه شرکت های اینترنتی 70 درصد درآمدهای حاصل از ارایهی این سرویس است.
- 6-نظرسنجی تلفنی: (Televoting)
با استفاده از این سرویس، سازمان های تجاری و موسسات عمومی می توانند از نظرهای مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده کننده با یک شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را بوسیله صدا یا صفحه کلید اعلام می کند.
پیش بینی نتایج مسابقه های ورزشی و نیز ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقه ها و سرگرمی های صدا و سیما، از کاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است.
از قابلیت های این سرویس، تعیین مدت زمان اعتبار نظرسنجی و کنترل تعداد تماس است.
- 7-انتقال شماره: (Number Portability)
مشترک این سرویس می تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت کند.
در نتیجه شرکت ها یا سازمان ها می توانند با وجود تغییر مکان خود، مشتریان قبلی را حفظ کنند.
- 8-پست صوتی: (Unified Messaging Service)
دارندهی این سرویس، این امکان را مییابد در زمانی که شرایط پاسخگویی را ندارد، مکالمات را بصورت پیام دریافت و در فرصت مناسب به پیام ها گوش دهد.
ارتباط با این سیستم به دو گونه است: قرار دادن پیام و برداشتن پیام.
در هر دو حالت می توان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با سیستم ارتباط برقرار کرد.
علاوه بر چهار نوع امکان دسترسی مذکور، امکانات دیگری از جمله اطلاع به مشترک مبنی بر برداشتن پیام، ارتباط با سیستم از طریق IP و انتقال پیام به E.mail مشترک در سیستم وجود دارد.
نشانی محل واگذاری سرویسها:
متقاضیان سرویس های «شماره فراگیر»، «مشاوره تلفنی» و «نظرسنجی تلفنی» می توانند با مراجعه به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان، برج شرقی، طبقه دوم درخواست خود را برای دریافت سرویس های شبکه هوشمند اعلام کنند، سایر سرویس های شبکه هوشمند از طریق مناطق مخابراتی واگذار می شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید