کدخبر :313720 پرینت
24 دی 1403 - 10:14

نمایشگاه تلکام ۱۴۰۳؛ نقاط قوت و ضعف

دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، معتقد است: میزان تعاملات بین ارکان مختلف برای هم رسانی عرضه و تقاضا، هم افزایی توانمندی ها، ارائه راه حل های جامع برای عملی سازی سندهای برنامه توسعه به ویژه برنامه هفتم پیشرفت، سند تحول دیجیتال و همچنین ارتباطات الزامی بین نهادی جهت تنظیم گری و حاکمیت داده در نمایشگاه تلکام 1403 در سطح مطلوبی انجام شد، اما یکی از مشکلات، همزمانی نمایشگاه با تعطیلات پایان سال میلادی و همچنین آغاز سال جدید میلادی بود که بخش بین المللی نمایشگاه را تضعیف کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، فرامرز رستگار، دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در سرمقاله شماره 112 ماهنامه نسل چهارم آورده است:

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام ۱۴۰۳) از تاریخ سوم تا ششم دی ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

استقبال از این نمایشگاه چه از بابت تعداد و کیفیت شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت کننده و چه از نظر تعداد و ویژگی های بازدیدکنندگان بی نظیر بود.

میزان تعاملات بین ارکان مختلف برای هم رسانی عرضه و تقاضا، هم افزایی توانمندی ها، ارائه راه حل های جامع برای عملی سازی سندهای برنامه توسعه به ویژه برنامه هفتم پیشرفت، سند تحول دیجیتال و همچنین ارتباطات الزامی بین نهادی جهت تنظیم گری و حاکمیت داده در این نمایشگاه در سطح مطلوبی انجام شد.

حضور جدی مقامات کشور از سطح معاون اول رئیس جمهور، وزرا، معاونان و مشاوران رئیس جمهور، معاونین وزارتخانه، مدیران ارشد اپراتورها و همچنین حضور فعال رسانه ها و اطلاع رسانی تخصصی در تمام طول برگزاری نمایشگاه، پیش و پس از برگزاری از دیگر ویژگی های این نمایشگاه بود.

شرکت مخابرات ایران در یک سالن اختصاصی و رویکردی کاملا متفاوت با سالهای قبل نشان داد که چگونه این شرکت محوری و تاثیر گذار در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند جایگاه خود به عنوان یک بنگاه فنی و اقتصادی بزرگ را به دست آورد.

سایر اپراتورهای بزرگ و کوچک هم نقشه راه خود را برای تحول دیجیتال، هوشمند سازی و مشارکت در افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از کل رشد اقتصادی کشور به خوبی نشان دادند.

زنجیره تامین شامل شرکت‌های مشاور، فنی مهندسی، تحقیقاتی، تولیدی، اجرایی و یکپارچه سازی و تامین کنندگان و توزیع کنندگان حاضر در نمایشگاه، فرصت خوبی را برای مجریان پروژه ها برای آگاهی از آخرین دستاوردها به خوبی فراهم نمودند.

همکاری و دلسوزی مسئولان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت نمایشگاه های بین المللی در پشتیبانی از برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه تلکام ستودنی بود.

ستاد خبری تلکام  با محوریت سیتنا، پیش و پس از نمایشگاه و در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه، ضمن اطلاع رسانی های تخصصی و اجتماعی، نشان داد که ارتباطات و فناوری اطلاعات فقط یک بخش اجرایی نیست، بلکه در برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه و همچنین فراهم آوری اطلاعات و اشاعه آن نقش و مسئولیت ویژه ای دارد.

در کنار قوت های فراوان این نمایشگاه، ضعف هایی هم وجود داشت که بسیار پراهمیت است و لازم است دست اندر‌کاران و دلسوزان این رویداد برای رفع آن همت گمارند.

یکی از مشکلات، همزمانی نمایشگاه با تعطیلات پایان سال میلادی و همچنین آغاز سال جدید میلادی بود که بخش بین المللی نمایشگاه را تضعیف کرد.

چالش دیگر تفاوت فاحش کیفیت و موقعیـــت سالن 8-9  نسبت به سایـــر سالن های از ۵ تا ۷ و 10-11 بود و اکثر شرکت کنندگان تمایل به حضور در سالن 8-9 داشتند که متاسفانه عملی نشد و از این بابت تعدادی از شرکت کنندگان ناراضی بودند. این نارضایتی زمانی بیشتر شد که بازدید مقامات هم بیشتر از همان سالن 8-9 بود.

هرچند برای استارتاپ ها و شرکت‌های کوچک دانش بنیان فرصت هایی در پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک فناوری فاوا، منطقه ویژه اقتصادی پیام، پارک‌های دانشگاهی و پاویون انجمن های حوزه فاوا ایجاد شده بود، ولی لازم است که برای استارت اپ ها برنامه های قوی تر و کارسازتری در تلکام های بعدی طراحی و لحاظ شود.

شورای سیاستگذاری تلکام بلافاصله پس از خاتمه ایران تلکام امسال براین است که ضمن یافتن راهکارها برای جبران ضعف ها و کاستی ها، برای حفظ و تقویت نقاط قوت فعلی همت گمارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.