زیان ماهانه ۳۷ همتی کسب و کارهای اینترنتی کشور از فیلترینگ
مرکز پژوهش های اتاق ایران در گزارشی با عنوان «اثر فیلترینگ اینترنت بر تجارت داخلی و خارجی (فروش آنلاین) کسبوکارهای اینترنتی کشور» با استفاده از دادههای پرسشنامهای مربوط به فروش ماهانه سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۳۸۵ کسب و کار اینترنتی، به این نتیجه رسیده است که فیلترینگ شبکههای اجتماعی موجب زیان کسب و کارهای اینترنتی کشور از طریق کاهش اسمی فروش متوسط ماهانه آنها به مبلغ ۳۷.۴ همتی (کاهش حقیقی ۲۲.۶ همتی) شده است.
به گزارش سیتنا، مرکز پژوهش های اتاق ایران گزارشی با عنوان «اثر فیلترینگ اینترنت بر تجارت داخلی و خارجی (فروش آنلاین) کسبوکارهای اینترنتی کشور» منتشر کرد.
این گزارش با استفاده از دادههای پرسشنامهای مربوط به فروش ماهانه سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۳۸۵ کسب و کار اینترنتی انجام شده است.
بخشی از یافتههای پژوهش:
عمده کسانی که از فیلترینگ شبکه های اجتماعی دچار ضرر جدی شده اند، کسب و کارهای خرد فاقد اینماد، هستند.
فیلترینگ شبکههای اجتماعی در شهریور ۱۴۰۱ موجب زیان کسب و کارهای اینترنتی کشور از طریق کاهش اسمی فروش متوسط ماهانه آنها به مبلغ ۳۷.۴ همتی (کاهش حقیقی ۲۲.۶همتی) شده است.
این ارقام صرفا مربوط به کاهش میزان فروش آنلاین فروشگاههای اینترنتی و بخصوص فروشگاههای فعال بر بستر شبکه.های اجتماعی است.
خسارتهای این سیاست از سایر جنبههای با اهمیت مانند اجتماعی یا فرهنگی همچون بیاعتمادی مردم نسبت به فعالیتهای اقتصادی بر بستر اینترنت، نامشخص و مستلزم مطالعات جامع دیگری است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید