کدخبر :308726 پرینت
17 مهر 1403 - 16:58

رستگار: دولت به حوزه سیاستگذاری بسنده کند

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: دولت باید از بنگاه های اقتصادی به ویژه مخابرات حمایت کند تا بتوانند دخل و خرج به صرفه داشته باشند، لذا دولت باید تعارف را در توسعه قابلیت های اینترنت و همکاری با بخش خصوصی کنار گذاشته و به حوزه سیاستگذاری بسنده کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از شرکت مخابرات ایران، دبیرخانه دائمی انقلاب صنعتی چهارم مخابرات ایران، در راستای هم‌افزایی با اعضای زیست بوم فناوری و در مسیر رشد اقتصاد دیجیتال کشور، میزبان همایش «ابری شو» با محوریت خلق ارزش‌های جدید در حوزه محصولات رایانش ابری بود.

مهندس فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در این همایش با تاکید و تشریح نقش حذف نشدنی مخابرات ایران در پیشبرد اهداف متصور برای اقتصاد دیجیتال کشور، همکاری دولت و سایر کسب و کارها با مخابرات را جزو مهمترین مسائل این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد خروجی واقعی از همایش های به ویژه در لبه فناوری گفت: شبکه مادر ارتباطی، شرکت مخابرات ایران است که از مرکزی ترین نقاط تا دورترین مناطق کشور پوشش دارد، لذا از مسئولین امر در بخش ارتباطات می خواهم توجه ویژه ای به مجموعه مخابرات داشته باشند.

رستگار گفت: کشور ما مستعد است تا مسائل را به ویژه در بخش فناوری به خوبی حل کند، همچنین مشکل اینترنت در کشور ما کیفیت نیست، بلکه کمیت است.

وی افزود: دولت باید از بنگاه های اقتصادی به ویژه مخابرات حمایت کند تا بتوانند دخل و خرج به صرفه داشته باشند.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات خاطرنشان کرد: این مسائل وجود دارد و دولت باید تعارف را در توسعه قابلیت های اینترنت و همکاری با بخش خصوصی کنار گذاشته و به حوزه سیاستگذاری بسنده کند.

در ابتدای مراسم دکتر بیان، رییس دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم ضمن اشاره به سوابق این دبیرخانه در برگزاری چنین رویدادهایی با توجه به استقرار دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم بر همکاری با سایر فعالین این حوزه تاکید ورزید.

دکتر آریانیان، رییس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فاوا در این همایش به تشریح پروژه ابر دولت و نیازمندی‌های این پروژه در سطح کشور پرداخت.

در پایان این رویداد موضوعات امضای دیجیتال ابری توسط دکتر اصغری از دانشگاه خوارزمی و زیرساخت‌های پردازش ابری توسط نماینده شرکت گرین‌وب تشریح شد.

در این همایش که با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت مخابرات ایران، مسئولان کسب و کارهای کشوری، مدیرمخابرات منطقه، معاونین، مدیران و جمعی از همکاران مخابرات منطقه در سالن همایش شهید رشیدی برگزارشد، ارائه‌هایی از سوی صاحب‌نظران در خصوص زیرساخت‌ها و کاربردهای پردازش ابری در صنایع مختلف و نقش محوری مخابرات ایران در این حوزه صورت گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.