کدخبر :308223 پرینت
07 مهر 1403 - 15:06

بسترهای تجارت الکترونیک در ایران فراهم نیست

سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: آمارهای ارائه شده از عملکرد اقتصاد دیجیتال در کشور نشان می‌دهد که به رغم افزایش روز افزون تجارت الکترونیک، همچنان بسترهای لازم برای توسعه و گسترش در این حوزه فراهم نیست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهدی امیدوار در گفت‌وگو با میز اقتصاد گفت: برخورداری از اینترنت پرسرعت و پایدار یکی از بدیهیات و نیازهای اولیه تجارت الکترونیک است که متاسفانه وضعیت کنونی اینترنت در کشور ما برای فعالیت در حوزه تجارت دیجیتال بسیار نامناسب است؛ در این میزان معضل فیلترینگ نیز مزید بر علت شده و توسعه تجارت الکترونیک را به شدت تحت شعاع قرار داده است.

به گفته وی تصمیم‌گیری‌های آنی و سیاست‌گذاری‌های خلق‌الساعه که از سوی دولت انجام ‌می‌شود، به واقع فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی را با موانع و مشکلات جدی روبرو می‌کند؛ برای مثال تصمیم برای تغییر ناگهانی یک درگاه الکترونیک یا فیلترینگ یک سامانه‌، فعالیت یک بخش را دچار اخلال می‌کند.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با گلایه از عدم نظرخواهی دولت از بخش خصوصی برای ارائه پیشنهادات و نظرات خود در سیاست‌گذاری‌ها، گفت: در حال حاضر امکان دریافت اینماد بدون داشتن پروانه کسب، برای افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند وجود دارد؛ این رویه باعث شده تا موضوع بازرسی و نظارت بر عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیک دشوار شده و در نتیجه میزان تخلفات نیز افزایش یابد.

امیدوار بیان کرد: اتاق اصناف ایران همواره در کنار بخش دولتی و همسو با سیاست‌های دولت در زمینه تسهیل‌گری فعالیت کسب‌وکارها گام برداشته است و انتظار می‌رود که دولت نیز از توان و تخصص بخش خصوصی به عنوان بازوی یاری‌گر خود بهره گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.