کدخبر :308067 پرینت
04 مهر 1403 - 10:58

اعلام جزئیات برگزاری یازدهمین سمپوزیوم بین‌ المللی مخابرات

رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ارتباطات گفت: هدف اصلی سمپوزیوم بین‌ المللی مخابرات ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران بخش دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یازدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST ۲۰۲۴) در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ با تاکید بر "ارتباطات در عصر هوش مصنوعی" برگزار خواهد شد. این رویداد که یکی از بزرگترین گردهمایی‌های علمی کشور در حوزه تلکام و فناوری اطلاعات و ارتباطات است، به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

دکتر حسن یگانه، دبیر اجرایی این سمپوزیوم و رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ICT، اعلام کرد که هدف اصلی این سمپوزیوم ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران بخش دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این سمپوزیوم فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در این حوزه است و شامل سخنرانی‌های کلیدی، نشست‌های تخصصی، ارائه مقالات و کارگاه‌های آموزشی، خواهد بود. در کنار برنامه‌های اصلی سمپوزیوم، نمایشگاه ارتباط با صنعت نیز برگزار می‌شود که در آن آخرین محصولات حوزه فاوا  با توجه به تاکید سمپوزیوم، به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر اجرایی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات با اشاره به استقبال چشمگیری که از این رویداد شده است، بیان کرد: " با توجه به وقفه در برگزاری دوره قبل، در این دوره شاهد استقبال خوبی از سمت پژوهشگران و اساتید در این دوره بودیم؛ به صورتی که ۲۴۴ مقاله توسط دبیرخانه یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات دریافت و مورد داوری قرار گرفته اند و مقرر شده که در طی دو روز برگزاری سمپوزیوم، مقالات پذیرفته شده به صورت شفاهی و پوستر ارایه شوند". در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه، برنامه اصلی سمپوزیوم شامل ارائه مقالات پذیرفته شده، سخنرانی‌های کلیدی و سخنرانان مدعو خواهد بود. دو پنل مهم نیز در انتهای هر روز برگزار می‌شود که یک مورد به مباحث و چالش‌ها و فرصتهای هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات و دیگری به مباحث علمی و بنیادی همین حوزه اختصاص دارد" که منجر به بحث و بررسی و رهیافت برای حل مسائل بنیادین، راهبردی و کاربردی ارتباطات در عصر هوش مصنوعی، خواهد شد.

وی همچنین افزود:  "از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه نیز، ۱۷ مورد کارگاه پذیرفته‌شده، توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی، ارائه می‌گردد و جامعه هدف در حوزه فاوا، از آخرین دستاوردها و نتایج فعالیتهای پژوهشی این حوزه، بهره‌مند خواهند گردید.

رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات با اشاره به نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در برگزاری این سمپوزیم بین المللی، خاطرنشان کرد: "پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بزرگترین نهاد علمی و پژوهشی در حوزه فاوا، نقش مهمی در برگزاری این سمپوزیوم ایفا می‌کند. همچنین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با برگزاری منظم میزگردها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی، به دنبال تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و ارتقاء سطح علمی کشور است".

همچنین لازم است از حمایت همه جانبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت محترم برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، ریاست محترم پژوهشگاه و کلیه اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی و دست‌اندرکاران، جهت برگزاری هر چه شایسته‌تر این سمپوزیوم توسط پژوهشگاه، تقدیر و تشکر بعمل آوریم.

وی در پایان افزود: "این سمپوزیوم نه تنها فرصتی برای ارائه و تبادل دانش است، بلکه بستری برای ایجاد شبکه‌های همکاری و توسعه روابط بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند. امیدواریم که با حضور گسترده و فعال شرکت‌کنندگان، بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم و نقش مؤثری در پیشرفت علمی و صنعتی کشور ایفا نماییم."

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.