کدخبر :306696 پرینت
07 شهریور 1403 - 17:44

میلیاردر امریکایی با موشک ایلان ماسک در کره ماه رکوردشکنی می‌کند

جرد آیزاکمن، خلبان و نیکوکار ۴۱ ساله آمریکایی، در آستانه نوشتن تاریخ جدیدی در سفرهای فضایی قرار دارد. او قرار است به عنوان رهبر ماموریت فضایی پولاریس داون از کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این ماموریت پنج روزه که با همکاری شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک انجام می‌شود، قرار است رکوردهای جدیدی در زمینه گردشگری فضایی ثبت کند. آیزاکمن و سه خدمه دیگر قصد دارند تا ارتفاع حدود ۱۴۰۰ کیلومتری زمین صعود کنند که ۱۷ مایل فراتر از هر فضانورد دیگری است که به ماه رفته است.

مهم‌ترین بخش این ماموریت، انجام اولین "پیاده‌روی فضایی" توسط یک شهروند عادی است. آیزاکمن قرار است در روز سوم سفر، از کپسول دراگون اسپیس‌ایکس خارج شده و در معرض محیط فضای بیرونی قرار گیرد. این عمل بسیار خطرناک است زیرا فضانورد باید در برابر دمای شدید و تشعشعات فضایی محافظت شود.

این سفر فضایی که احتمالاً صدها میلیون دلار هزینه داشته، تنها یک گردش تفریحی نیست. محققان قصد دارند اطلاعات ارزشمندی درباره تاثیرات تشعشعات بر بدن انسان در کمربند وان آلن جمع‌آوری کنند که می‌تواند برای سفرهای آینده به ماه و مریخ مفید باشد.

آیزاکمن که ثروت خود را از طریق شرکت پردازش حقوق و دستمزد به دست آورده، پیش از این نیز در سال ۲۰۲۱ یک سفر سه روزه به فضا انجام داده بود. او همچنین رکورددار پرواز دور دنیا با جت سبک است که در سال ۲۰۰۹ آن را در کمتر از ۶۲ ساعت انجام داد.

برخی منتقدان این سفرهای فضایی گران قیمت را نمایش ثروت میلیاردرها می‌دانند، اما طرفداران معتقدند که این سرمایه‌گذاری‌های خصوصی باعث پیشرفت سریع‌تر اکتشافات فضایی می‌شود. به گفته یک فضانورد سابق ناسا، شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس با سرعتی کار می‌کنند که ناسا را شگفت‌زده کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.