کدخبر :306607 پرینت
06 شهریور 1403 - 00:53

مکرون: دستگیری پاول دورف، اقدامی سیاسی نیست!

رئیس‌جمهور فرانسه در اولین واکنش نسبت به دستگیری پاول دورف مالک تلگرام در این کشور، گفت: این اقدام به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست و تصمیم‌گیری در این مورد به عهده قضات است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در اولین واکنش نسبت به دستگیری پاول دورف مالک تلگرام در این کشور، طی پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که کشورش به شدت به آزادی بیان متعهد است، اما «آزادی‌ها در رسانه‌های اجتماعی و زندگی واقعی، در چارچوب قانون اعمال می‌شوند تا از شهروندان محافظت شود و به حقوق اساسی آنها احترام گذاشته شود».

مکرون با محکوم کردن آنچه که «اطلاعات نادرست منتشر شده» در مورد دستگیری دورف خواند، تصریح کرد: این به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست. تصمیم‌گیری در این مورد به عهده قضات است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های فرانسوی پیشتر گزارش دادند که دورف روز شنبه در یکی از فرودگاه‌های پاریس تحت اتهاماتی مبنی بر اینکه از پیام‌رسان او [تلگرام] برای پولشویی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم استفاده شده است، بازداشت شد.

مقامات دولتی روسیه نسبت به دستگیری دورف ابراز خشم کرده‌اند و برخی آن را سیاسی می‌دانند و می‌گویند که این نشان‌دهنده استاندارد دوگانه غرب در مورد آزادی بیان است.

بر اساس این گزارش، دورف ۳۹ ساله تبعه روسیه، فرانسه، امارات متحده عربی و «سنت کیتس و نویس»، کشور جزیره‌ای در دریای کارائیب، است.

دورف در سال ۲۰۱۳ به همراه برادرش نیکولای پیام‌رسان «تلگرام» را تاسیس کرد. بر اساس ارزیابی‌ها، این پیام‌رسان که رقیب «واتس‌اپ» به شمار می‌آید، در حال حاضر ۹۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به بازداشت پاول دورف موسس و مالک پیام‌رسان تلگرام، اظهار داشت که دورف روس تبار است و به همین دلیل برای دشمنان روسیه تهدید به حساب می‌آید.

مدودف در کانال تلگرامی خود در واکنش به بازداشت موسس پیام رسان تلگرام نوشت برخلاف مارک زاکربرگ که با اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) همکاری می‌کند، دورف برای دشمنان روسیه غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است و هیچ شباهتی به ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ ندارد.

از سوی دیگر، ادوارد اسنودن کارمند سابق و افشاگر اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به دستگیری پاول دورف در فرانسه، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور را به گروگانگیری متهم کرد.

اسنودن در این بیانیه دستگیری دورف در فرانسه را تجاوز به حقوق بشر خواند و گفت: بازداشت دورف بنیانگذار و مدیر اجرایی تلگرام، حقوق اولیه انسان در آزادی بیان و آزادی اجتماعی را به خطر می‌ اندازد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.