کدخبر :306309 پرینت
30 مرداد 1403 - 16:04

ترامپ: ایلان ماسک یا عضو کابینه‌‌ام می‌شود یا مشاور!

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اگرچه گفت که مشوق‌های وضع شده در دولت جو بایدن برای خرید و تولید خودروهای الکتریکی را لغو می‌کند، اما وعده داد که ایلان ماسک را با توجه به هوش بالایش یا عضو کابینه‌اش خواهد کرد و یا از او به عنوان مشاور استفاده خواهد کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا از یورونیوز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: «من از طرفداران پر و پا قرص خودروهای الکتریکی هستم، اما همزمان از طرفداران خودروهای بنزینی، هیبریدی و هر نوع دیگری هم هستم.»

با این حال، ترامپ افزود که در صورت پیروزی، قوانین دولت بایدن را که خودروسازان را به ساخت خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی بیشتر تشویق می‌کند تا استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر را رعایت کنند، لغو خواهد کرد.

او تاکید کرد که به دلیل مسائل مربوط به هزینه و بُرد باتری، «بازار بسیار کوچکتری» برای خودروهای الکتریکی متصور است.

او تصریح کرد که پس از روی کار آمدن، مشوق‌های وضع شده در دولت جو بایدن برای خرید و تولید خودروهای الکتریکی را لغو می‌کند ولی ایلان ماسک را با توجه به هوش بالایش یا عضو کابینه‌اش خواهد کرد و یا از او به عنوان مشاور استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا وعده داد که در صورت بازگشت به کاخ سفید، ضمن وضع تعرفه‌های جدید بر واردات خودرو، از شرکت‌های خارجی که با استخدام نیروی کار آمریکایی در خاک این کشور خودرو تولید کنند، حمایت خواهد کرد.

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا از حامیان دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.